Αρχική arrow Βαξεβανάκης Γιώργος
Βαξεβανάκης Γιώργος

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Share via email, networking sites and bookmark using any service!

regul1

regul1 (1)

regul1 (2)

regul1 (3)

regul1 (4)

regul1 (5)

regul1 (6)

regul1 (7)

regul1 (8)

regul1 (9)

regul1 (10)

regul1 (11)

regul1 (12)

regul1 (13)

FRANCIS ROGALLO

Share via email, networking sites and bookmark using any service!

FRANCIS ROGALLO 1912 – 2009

                         n124179197207 8729      rogallo couple
O πατέρας του Αιωροπτερισμού και των μέσων που βασίζονται στην ελεύθερη πτήση (Παραπέντε – Κιte surf – snow surf) έφυγε από τη ζωή στα 97 χρόνια του την 1η Σεπτεμβρίου του 2009 στο Southern Shores,κοντά στο kitty Hawk ,NC,USA.
To 1948 o Francis και η γυναίκα του Gettrude εφηύραν την «εύκαμπτη πτέρυγα», ( Rogallo wing) η οποία οδήγησε  σε μία σειρά πτητικών συσκευών και επέτρεψε σε εκατομμύρια ανθρώπους ανά το κόσμο να βιώσουν τη χαρά της πτήσης άνευ κινητήρα. 
rogallo design
Τα καινοτομικά σχέδια τους  ανταποκρίνονται ευρέως στην ανάπτυξη του αιωροπτερισμού ,των Ultra Light ( υπερελαφρά αεροσκάφη), των Αλεξιπτώτων πλαγιάς ( Parapente) στα αλεξίπτωτα πτήσης ακριβείας, τους αετούς δέλτα, τους ακροβατικούς αετούς ,τoυς αετούς του kite surf και Kite board και αλλα.
O Francis Rogallo γεννήθηκε στο Sanger της Καλιφόρνια στις 27 Ιανουαρίου του 1912. Αποφοίτησε από το Standford με την ειδικότητα του μηχανολόγου μηχανικού και αεροναυπηγού το 1935 , περίοδος η οποία αποκαλείται η χρυσή περίοδος της αεροπορίας. Ήτανε μέλος της Εθνικής Συμβουλευτικής Επιτροπής της Αεροναυτικής (NACA – National Advisory Committee for Aeronautics ) σήμερα γνωστή ως NASA.
Το 1936 στο Hampton της Virginia ο Francis ήτανε υπεύθυνος για τον σχεδιασμό και την επίβλεψη της θεωρητικής και πειραματικής αεροδυναμικής έρευνας  και της ανάπτυξης και εξέλιξης των αεροπλάνων όπως και της διαχείρησης στην έρευνα του γιγαντιαίου χαμηλής ταχύτητας τούνελ αεροδυναμικής στη NASA σε ότι αφορούσε την εύκαμπτη πτέρυγα. Επίσης ήταν κάτοχος ευρεσιτεχνιών στον έλεγχο των πετρυγίων, των slots , των αεροτομών, των μοντέλων πτητικών στόχων  και των προοδευτικών αναπτύξεων στα πτητικά μέσα.
Όταν ο Francis και η γυναίκα του εφηύραν την ¨εύκαμπτη¨ πτέρυγα το όραμα τους ήταν να κατασκευάσουν μία αεροτομή η οποία θα επέτρεπε την χαμηλού κόστους προσωπική πτήση.
Το πείραμα του ζευγαριού βασίστηκε χρησιμοποιώντας μία ιδιο-κατασκευασμένη σήραγγα αέρος  κατασκευασμένη από χαρτόνι και ανεμιστήρες.
Το πρώτο επιτυχημένο πρωτότυπο ήταν κατασκευασμένο από τις κουρτίνες της κουζίνας της Gettrude.
H Πτέρυγα “Rogallo” θεωρείται η απλούστερη αεροτομή που έχει κατασκευαστεί. Ο Τύπος της αεροτομής θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να μεταφέρει φορτία, τανκς , jeep οπως και πτητικά μέσα  χειριζόμενα από πιλότο.
Για πολλά χρόνια το ζεύγος προσπαθούσε να προσελκύσει το ενδιαφέρον αμφοτέρων της Κυβέρνησης και της Βιομηχανίας για την “εύκαμπτη» πτέρυγα και τελικά πήραν την άδεια της κατασκευής ενός τέτοιου είδους αετού, προς πώληση, που για πρώτη φορά έγινε στο Connecticut.
Το 1953 όταν η εταιρία DuPont ανακοίνωσε τη δημιουργία του πλαστικού υφάσματος Mylar ο Rogallo αμέσως παρατήρησε ότι αυτό θα ήτανε το ιδανικότερο  για τον αετό του.
Έτσι το παιχνίδι των 5$ (Flexi kite)  ήτανε ένα από τα πρώτα προϊόντα που χρησιμοποιήθηκε πλαστικό υλικό.
francis-gerturderogallowkit rogallo-flying-kite-c72
                   rogallo-with-kite-c72

Το ζεύγος ταξίδεψε σε πολλές εκδηλώσεις στη περιοχή ΒΔ της Αμερικής για να προωθήσει και να πετάξει το καινούριο παιχνίδι.
Στης 4 Οκτωβρίου του 1957 όταν το Ρωσικό Sputnik άρχισε να στέλνει το ηχητικό μήνυμα από τροχιά ,ο αγώνας του διαστήματος ήταν η αιτία για την ίδρυση της σημερινής NASA (National Aeronautics & Space Administration).
Τότε οι Rogallo παραχώρησαν τη πατέντα τους στη Κυβέρνηση προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για  κοινωνικό όφελος.
Με τη βοήθεια του Francis στις αεροσύραγγες, η NASA άρχισε μία σειρά πειραμάτων δοκιμάζοντας την πτέρυγα του Rogallo που την μετονόμασε σε ¨Parawing” ομως  ακόμα και σήμερα πολλοί πιλότοι την αναφέρουν και την γνωρίζουν ως πτέρυγα Rogallo.
parawing parawing2


Η πτέρυγα δοκιμάστηκε σε ύψη των 200.000 ποδών και σε ταχύτητες Μach 3 με σκοπό να αξιολογηθεί σαν ένα εναλλακτικό σύστημα επαναφοράς των διαστημικών καψουλών Gemini και των χρησιμοποιημένων για την εκτόξευση τμημάτων του πυραύλου.
Το 1960 η NASA πραγματοποίησε δοκιμαστικές πτήσεις, επανδρωμένες και μη,  ενός αεροσκάφους το οποίο έφερε πάνω του την πτέρυγα Parawing το οποίο αποκαλούσε ως «Ιπτάμενο Τζίπ» και ενός Parawing αετού με μετατρεπόμενο βάρος ανάρτησης , αποκαλούμενο “Paresev”.
49137870 parawing3
Καθώς ο κόσμος άρχισε να μαθαίνει για την ιδέα της πτέρυγας του Rogallo, η δημιουργία μίας μεγάλης σειράς εύκαμπτων πτερύγων αναπτύχθηκε Παγκοσμίως , συμπεριλαμβανόμενων των αιωροπτέρων, των υπερελαφρών αεροσκαφών, των αλεξιπτώτων πλαγιάς και αλεξιπτώτων ελέγχου, των αετών του kite surf και του snow kite καθώς και πολλών άλλων εφαρμογών.
rogallospan

Ο Francis Rogallo αναγνωρίστηκε παγκοσμίως για τη συνεισφορά του στην αθλητική αεροπορία. Τιμήθηκε στην Ιαπωνία, Αυστραλία, Ελβετία, Γερμανία και Γαλλία για τη συνεισφορά του στην προσωπική πτήση.
Θεωρείται παγκοσμίως ο πατέρας του αιωροπτερισμού και είναι η αιτία που εκατομμύρια άνθρωποι μέχρι σήμερα απολαμβάνουν την πτήση που προέρχεται από την εφεύρεση της εύκαμπτης πτέρυγας.

733px-milesfagerlie early hg photo 760px-paresev 1-b in tow flight - gpn-2000-000212

                        rogallo-40s
Το 1963 η NASA επιβράβευσε με το μεγαλύτερο χρηματικό ποσό που έχει δοθεί μέχρι σήμερα για τη γενναιοδωρία του να παραχωρήσει ελεύθερα στην κυβέρνηση τις πατέντες του. Το 1987 συμπεριλήφθηκε στο “North Carolina Hall of Fame”. Στις 11 Μαίου του 1987 το κέντρο ερευνών ¨NASA Langley¨αναγνώρισε τον Rogallo για τις πολλές συνεισφορές του στη πτήση.
Ο Francis επίσης αναγνωρίστηκε από την Εθνικό Αεροναυτικό και Διαστημικό Μουσείο του Ινστιτούτου Smithsonian για τα εξέχοντα κατορθώματα στην τεχνολογία της αεροδιαστημικής.
Η Gettrude πέθανε στις 28 Ιανουαρίου του 2008.
Η Οικογένεια συνεχίζεται από τα παιδιά τους Μarie R.Samuels, Robert S.Rogallo, Carol R.Sparks και Frances R. Mac Eachren.
Χιλιάδες λάτρεις του αιωροπτερισμού πήραν μαθήματα με αετούς της πτέρυγας του Rogallo στο Jockeys Ridge State Park, ένας τεράστιας έκτασης αμμόλοφος, πέντε μίλια μακριά από το σημείο που πραγματοποιήθηκε η πρώτη πτήση μηχανοκίνητου αεροσκάφους.
O Francis Rogallo έκανε συχνές επισκέψεις στη περιοχή αυτή, πετώντας τον κόκκινο άσπρο αετό του, με τελευταία πτήση αυτή των 80ων γενεθλίων του.
Το 1992 ιδρύθηκε ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός “Rogallo Foundation”. Στόχος του οργανισμού αυτού είναι να διατηρήσει τα ανεκτίμητα αρχεία, τεχνουργήματα και έρευνες, ερμηνεύοντας την απίστευτη ιστορία τους και προστατεύοντας τη κληρονομιά της ελεύθερης πτήσης.
Οπως σε όλο τον κόσμο , έτσι και εμείς οφείλουμε στον Francis την απερίγραπτη εμπειρία και τα συναισθήματα της ελεύθερης πτήσης. 

Γιώργος Βαξεβανάκης Δεκ.2009
Φωτογραφιες
http://images.google.gr/images?hl=el&rlz=1T4GGLL_elGR340GR340&um=1&q=francis+rogallo+photos&sa=N&start=0&ndsp=20
Video
http://www.youtube.com/watch?v=_U9oOggcWdE

ΠΤΗΣΕΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ (ΜΕΡΟΣ 1)

Share via email, networking sites and bookmark using any service!

Αγαπητοί φίλοι και συνάδελφοι,

Δεν βρίσκομαι σήμερα εδώ για να σας κάνω τον έξυπνο ούτε να σας μάθω να πετάτε.

Γνωρίζω καλά ότι όλοι σας είστε πιλότοι υψηλών επιδόσεων και όλοι γνωρίζετε ότι μετά την απόκτηση των γνώσεων και εμπειριών που φέρουν έναν πιλότο στα υψηλά στανταρτς , οι επιδόσεις και τα αποτελέσματα ιδίως σε περιβάλλον αγώνων στηρίζονται κατά:
2% στην τύχη

8% στην τεχνική ( επιδεξιότητα ) και

90 % στην ΚΡΙΣΗ

Οι συντελεστές και παράγοντες που οδηγούν κάθε πιλότο να βελτιώσει και να τελειοποιήσει τις επιδόσεις του διαφέρουν και εξαρτώνται από ανομοιόμορφες παραμέτρους όπως :

Τον χαρακτήρα του ανθρώπου

Τον χρόνο που διαθέτει

Τον τρόπο και τόπο που εξασκείται

Τις συσκευές που χρησιμοποιεί

Την στήριξη και βοήθεια που έχει και τόσα άλλα.

Αυτή όμως η παράμετρος που αναμφισβήτητα παραμένει αμετάβλητη και μπορεί να είναι ομοιόμορφη είναι:


Ο ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ

Και είναι ο παράγοντας που θα βοηθήσει κάθε πιλότο να φθάσει στα υψηλότερα επίπεδα των επιδόσεων και αποτελεσμάτων και να ενισχύσει τον κυριότερο παράγοντα την " ΚΡΙΣΗ "

Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω και να σας υπενθυμίσω όσα περισσότερα μπορώ από τις γνώσεις και εμπειρίες μου, πιστεύοντας ότι θα βοηθήσω κατά ένα μικρό ποσοστό τον σκοπό σας.

Ισως ακόμα και να διαβασετε πράγματα που ήδη γνωρίζετε.

Πιστεύω ότι ακόμα και η υπενθύμιση είναι ένας τρόπος να αντιληφθείτε και να επανεξετάσετε πληροφορίες που ίσως ακούσια αγνοήσατε.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν..

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ

Εάν όλοι οι πιλότοι είχαν τις ίδιες προϋπόθεσης και δυνατότητες εκπαίδευσης και εξάσκησης χρησιμοποιώντας τις ίδιες συσκευές θα έφταναν στο ίδιο αποτέλεσμα?
ΟΧΙ .. γιατί όμως ?
Εδώ ανοίγει ένα μεγάλο κεφάλαιο που βασίζεται στην παράμετρο

Χαρίσματα Προσωπικότητας και χαρακτήρα!
Θα πείτε λογικά : Και μπορώ εγώ να αλλάξω την προσωπικότητα μου και τον χαρακτήρα μου?

Όχι αλλά με την συλλογή πληροφοριών και τον εμπλουτισμό των γνώσεων μπορείς να προσαρμοστείς και να βελτιωθείς!

Τι να βελτιώσω? Που να προσαρμοστώ? Πια είναι αυτά τα χαρίσματα? Θα ρωτήσεις..

ΔΙΑΙΣΘΗΣΗ
Ένα μεγάλο χάρισμα είναι Η ΔΙΑΙΣΘΗΣΗ

Το δώρο της διαίσθησης που δεν διδάσκεται , αναπτύσσεται από τον ίδιο τον πιλότο με την εξάσκηση ,τις εμπειρίες του και την συλλογή πληροφο-ριών και γνώσεων.

Ένα μέσο που βοηθά στην ανάπτυξη της διαίσθησης είναι η πρακτική εξάσκηση με προκαθορισμό στόχων που μπορούν να επιτευχθούν!
Η επίτευξη του στόχου βοηθά στην απόκτηση εμπειρίας και στην ανάπτυξη της διαίσθησης σε παρόμοιες καταστάσεις.
Άλλο μέσο είναι Η παρατήρηση άλλων πιλότων, ο καλοπροαίρετος διάλογος ,η ανταλλαγή πληροφοριών , η αποδοχή γνώμης.

ΦΑΝΤΑΣΙΑ

Ένα ακόμα  χάρισμα !!
Καλός πιλότος είναι αυτός που μετά από σχετική παρατήρηση μπορεί να φανταστεί και να δημιουργήσει το σκηνικό της συνέχειας.

Η διαδικασία αυτή είναι συνειδητή και ασυνείδητη , είναι χάρισμα που μπορεί όμως να ενισχυθεί από τις εμπειρίες , και τις γνώσεις

Που είναι τα θερμικά?, πως ταξιδεύουν ?
γιατί ο ΧΧΧΧΧ πετάει πάνω από αυτό το λόφο?

Μαζεύοντας πληροφορίες, ρωτώντας, συζητώντας, διαβάζοντας βιβλία και Άρθρα σε περιοδικά μπορούμε να αναπτύξουμε τη Φαντασία μας.

ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ

Για να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας και να βελτιώσουμε τα χαρίσματά μας πρέπει να ξεπεράσουμε το σύνδρομο του προχωρημένου και του καλύτερου.

  • ΑΑΑ!! Ο ΧΧΧΧΧ ήταν τυχερός.!
  • Επεσα σε ένα καθοδικό φοβερό.!!!
  • Τι κάνει ο @#$%? ..Ας πρόσεχε!
  • Έμεινα από μπαταρία στο βάριο.
  • Την στιγμή που απογειώθηκα … άλλαξαν όλες οι συνθήκες.

Και άλλα πολλά τέτοια ακούμε ή λέμε για να δικαιολογήσουμε!

ΠΑΡΑΜΕΡΙΣΤΕ ΤΟΝ ΕΓΩΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ

Αναρωτηθείτε, ψάξτε, ακούστε , συζητήσετε, μην ντρέπεστε, μαζέψτε πληροφορίες, δώστε βασισμένες εξηγήσεις, διασταυρώστε γνώμες, μην κατηγορείτε, συμβουλέψτε καλοπροαίρετα, συμβουλευθείτε, ενημερωθείτε ,μην υποτιμάτε. Όλα αυτά θα σας βοηθήσουν στον εμπλουτισμό των γνώσεων στη διόρθωση , στη βελτίωση!!

Ο ΦΟΒΟΣ

Ο φόβος είναι ένα φυσιολογικό συναίσθημα που κρατά τις ισορροπίες.

Είναι ένας φυσιολογικός μηχανισμός επιβίωσης.

Πάντα υπάρχει φόβος που ανάλογα με τις καταστάσεις σε συνάρτηση με τις γνώσεις μετατρέπεται σε ισορροπητή σωστών αποφάσεων και λογικών ενεργειών ή σε πανικό και αποτυχία ακόμα και δημιουργία ατυχήματος.

Μην αγνοείτε αλλά εκμεταλλευτείτε τον φυσιολογικό φόβο σας σαν θετικό στοιχείο.

Ακούστε το φόβο σας.

Ψάξτε να βρείτε την αιτία που υπάρχει και διορθώστε συγκεκριμένα.

Μήπως δεν κάνω σωστές απογειώσεις?

Καινούργιος αετός, ζώνη, Βάριο,GPS, Αγώνας, Αγνωστο βουνό, δυνατές συνθήκες, σύννεφα, ύψος , προσγείωση και τόσα άλλα.

Τι προκαλεί τον φόβο?

Εντοπίστε, ξεχωρίστε, εκπαιδευτείτε ,αποκτήστε γνώσεις, εξασκηθείτε, βελτιωθείτε.

Ξεχωρίστε πότε ο φόβος σας κάνει να συμπεριφέρεστε λογικά και πότε όχι.

Προχωράτε step by step και μην προτρέχετε.

Κάνετε συνεχή εξάσκηση και μην αφήνετε κενά.

Το άθλημα θέλει χρόνο, υπομονή και επιμονή!

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

Η εμπειρία οι γνώσεις η εξάσκηση σας κάνουν να παίρνετε αποφάσεις.

Οι αποφάσεις πρέπει να είναι δικές σας, οριστικές, λογικές , στις δυνατότητες και τα όριά σας με δυνατότητα αναθεώρησης.

Μην παρασύρεστε, ξεγελιέστε, υπερεκτιμάτε.

Συνειδητοποιείστε ότι εσείς παίρνετε τις αποφάσεις – ΜΟΝΟ ΕΣΕΙΣ-

Μην περιμένετε να πάρετε εκατοντάδες πληροφορίες για να αποφασίσετε.

Εκτιμήστε την καλύτερη και αποφασίστε.

Μάθετε να είστε υπομονετικοί .

Μην παραπλανηθείτε από τους άλλους .Εάν ναι κάντε το εφ΄όσον είναι προς την μεριά της ασφάλειας.

Ενισχύστε την εμπιστοσύνη σας

Προχωράτε step by step.

Μην παίρνετε εσπευσμένες αποφάσεις παρά μόνο όταν αφορά την ασφάλειά σας.

Μάθετε από τα λάθη σας και τα λάθη των άλλων και μην ψευτοδικαιολογείτε.

Την επόμενη φορά οι αποφάσεις σας θα είναι καλλίτερες.

Κρατάτε log book.

Για να παίρνουμε αποφάσεις χρειάζονται γνώσεις ,εμπειρία και ενδείξεις.

Το άθλημά μας έχει όμως να κάνει και με την φύση όπως και με παράγοντες που δεν μπορούμε να έχουμε μηχανικές ενδείξεις.

Επειδή το ανθρώπινο μάτι δεν μπορεί να εκτιμήσει με ακρίβεια τις αποστάσεις (ο διόφθαλμος τριγωνισμός δεν λειτουργεί πάνω από 3 με 6 μέτρα γιατί οι γωνίες είναι πολύ μικρές) χρησιμοποιείται βοηθητικό σύστημα που περιλαμβάνει σχετικά μεγέθη, σχετική κίνηση, θέση σε σχέση με τον ορίζοντα και αλλαγή πλοκής.

Επειδή όμως το έδαφος, τα δέντρα, τα σπίτια κλπ όταν φαίνονται από ψηλά δεν αποτελούν διακριτικά για τον καθορισμό αυτών των τεσσάρων παραγόντων εκτίμησης εκ των πραγμάτων αναγκαζόμαστε να κρίνουμε οπτικά ύψη και αποστάσεις.

Εδώ λοιπόν η εμπειρία και οι γνώσεις θα μας βοηθήσουν να δημιουργήσουμε με διάφορα κόλπα (τεχνικές(  ενδείξεις που θα μας βοηθήσουν να εκτιμήσουμε τις αποστάσεις και το ύψος.


ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΨΟΥΣ

Με καλή εξάσκηση σε χώρους γνώριμους μπορούμε να εξασκηθούμε να εκτιμήσουμε τις αποστάσεις με γωνίες.


προσεγγιση
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗΣ ΚΑΤΟΛΙΣΘΗΣΗΣ

κατολισθηση

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΙΧΝΟΥΣ (DRIFT)


drift
Ανάλογα με την απόκλιση (εκτροπή) διορθωνουμε αντιθετα την πορεία ώστε το ιχνος που διαγράφουμε
στο έδαφος να μας οδηγεί στο στόχο.

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΘΕΣΗΣ ΜΑΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ

position


ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗΣ ΠΤΗΣΗΣ ΣΕ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ (ΧΑΡΤΗ).

map

Μπορείτε να υπολογίζετε την απόσταση της πτήσης σας σε συνάρτηση με την αναγνώριση και τις αποστάσεις που αναγράφονται στο χάρτη.

(ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΜΕΡΟΣ ΙΙ)

ΕΦΕΔΡΙΚΑ ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΑ

Share via email, networking sites and bookmark using any service!

εφεδρικά αλεξίπτωτα

Γιώργος Βαξεβανάκης
δεσμευμενα δικαιωματα αντιγραφής

Ενα καλό και αξιόπιστο βάριο / υψόμετρο, ένα καλό VHF,το GPS , η σωστή ενδυμασία και άλλα αξεσουάρ είναι παράγοντες που οπωσδήποτε εξασφαλίζουν μία επιπλέον ασφάλεια για τους πιλότους.

Οπως όμως όλοι γνωρίζουμε η ασφάλεια των πτήσεων δεν στηρίζεται στα ακριβά βοηθητικά όργανα ή στα αξεσουάρ αλλά οι κυριότεροι παράγοντες κατά σειρά είναι:

- H πτητική συσκευή ( αιωρόπτερο ή αλεξίπτωτο πλαγιάς )

- Η ζώνη ανάρτησης και το κράνος.

- Το εφεδρικό αλεξίπτωτο.

Σ’ αυτό το κεφάλαιο θα αναφερθώ στα εφεδρικά αλεξίπτωτα.

Για να γίνουν πιο απλά και τυποποιημένα τα πράγματα διαχώρισα σε πέντε θέματα που θα προσπαθήσω να αναλύσω με τον απλούστερο δυνατό τρόπο.

1. Αιτίες αποτυχίας ανάπτυξης του εφεδρικού αλεξιπτώτου για λόγους που δεν οφείλονται σε λάθος του πιλότου.

2. Αιτίες αποτυχίας ανάπτυξης του εφεδρικού που οφείλονται σε λάθη του πιλότου.

3. Λύσεις απεμπλοκής της ρίψης και ανάπτυξης του εφεδρικού.

4. Τοποθέτηση και Συντήρηση του εφεδρικού αλεξιπτώτου.

5. Κριτήρια επιλογής αγοράς του εφεδρικού αλεξιπτώτου.

ΑΝΑΛΥΣΗ

1..Αιτίες αποτυχίας ανάπτυξης του εφεδρικού αλεξιπτώτου για λόγους που δέν οφείλονται σε λάθος του πιλότου.

- Πολλές φορές πιλότοι με κοντά χέρια ειδικά μάλιστα με τον περιορισμό της χειμερινής ενδυμασίας δεν κατάφεραν να πιάσουν την λαβή εξαγωγής του εφεδρικού.

Πρέπει κάθε πιλότος αφού τοποθετήσει το εφεδρικό πάνω στη ζώνη του να κάνει δοκιμή και τακτικά αναπαραστάσεις ανάπτυξης του εφεδρικού. Καλό επίσης είναι κατά την αγορά της ζώνης να ζητά τα στοιχεία αυτής όπως και να την δοκιμάζει κάνοντας ταυτόχρονα δοκιμή ανάπτυξης του εφεδρικού.

- Η απόσταση των ιμάντων της λαβής απελευθέρωσης με τις περόνες ασφαλείας είναι πολύ μικρή με αποτέλεσμα κατά το τράβηγμα να μην απελευθερώνονται οι περόνες και ο σάκος να παραμένει κλειστός.

Το μήκος αυτών των ιμάντων σύνδεσης της λαβής με τις περόνες πρέπει να είναι αρκετό ώστε κατά το τράβηγμα της λαβής να γίνεται άνετα η έξοδος των περονών .

Δοκιμάστε το και αν χρειάζεται αλλάξτε η επιμηκύνετε τους ιμάντες.

Είναι προτιμότερο τέτοιες διορθώσεις να γίνονται από έμπειρα άτομα αν όχι από τον ίδιο τον κατασκευαστή.

- Υπάρχουν τύποι ασφάλισης του σάκου με τη χειρολαβή όπου ένα σκληρό πλαστικό διαμέτρου 2-4 χιλιοστά περνά μέσω της λαβής και τα άκρα του χρησιμεύουν σαν περόνες.

Σ΄ αυτούς τους τύπους προσέξτε οι άκρες να είναι κομμένες με τέτοιο τρόπο που να μην έχουν μείνει ίνες. Αυτές οι ίνες μπορούν να εμπλακούν στις θηλιές κλεισίματος ή στο καπάκι του container και να είναι αδύνατη η απελευθέρωση του εφεδρικού.

- Αδυναμία απελευθέρωσης της περόνης και του σάκου λόγω ισχυρής επικόλλησης των velcro.

Αυτό είναι ένα σημείο που πρέπει να το προσέξουμε ιδιαίτερα.

Πολλοί κατασκευαστές χρησιμοποιούν velcro για την συγκράτηση του εφεδρικού στην

θήκη ( container ) της ζώνης.

Η πιο ιδανική λύση είναι στο να μην υπάρχει καθόλου velcro και το εφεδρικό να συγκρατείται στο container μόνο με καμπυλωτές περόνες ασφαλείας. Υπάρχουν αρκετά τέτοια συστήματα όπως σύστημα ‘φάκελος’ κ.α.

Εφ όσον υπάρχει velcro θα πρέπει να προσέξουμε τα εξής :

To φάρδος του velcro να μην υπερβαίνει τα 2 εκατοστά. Εχει σημειωθεί ότι υπάρχουν velcro που μία τετραγωνική ίντσα κρατά το βάρος ενός ανθρώπου.

Τα άγκιστρα του velcro είναι πλαστικά και εύκαμπτα όταν είναι ζεστά. Οταν όμως κρυώσουν είτε λόγω χαμηλής θερμοκρασίας τον χειμώνα είτε χαμηλής θερμοκρασίας στις πτήσεις με μεγάλο ύψος, τότε γίνονται σκληρά. άκαμπτα και μπορεί να κολλήσουν.

Μπορείτε να δοκιμάσετε τη συμπεριφορά του velcro τοποθετώντας το αλεξίπτωτο σε χαμηλή θερμοκρασία ( - 5 ο με 10 ο C )

Ενα άλλο πρόβλημα που μπορεί να δημιουργήσει εμπλοκή στο velcro είναι οι γωνίες επικόλλησης στο container. Προσέξτε πάντα στην επικόλληση η φορά των αγκίστρων που επικολλούνται στην ίδια επιφάνεια του θηλυκού να είναι ίδια.

Ελέγχετε πριν από κάθε πτήση την κατάσταση των velcro και διορθώστε τυχόν προβλήματα.

- Ισχυρά λαστιχάκια εμποδίζουν την απελευθέρωση του σάκου συσκευασίας ή και το ξεδίπλωμα των αρτανών.

Μερικά συστήματα συσκευασίας αρτανών έχουν προσδεδεμένα πάνω στο σάκο συσκευασίας λάστιχα σκληρού τύπου για τη συγκράτηση των αρτανών και του κεντρικού ιμάντα.

Αυτός ο τύπος θα καθυστερήσει ή και θα μπλοκάρει την ανάπτυξη του εφεδρικού .

Τα λάστιχα δεν συνιστάται να είναι προσδεδεμένα πάνω στο σάκο συσκευασίας.

Ο καλύτερος τύπος σάκου ανάπτυξης έχει ένα σύστημα συσκευασίας πέντε σταδίων και ξεχωριστό διαμέρισμα για τις αρτάνες χωρίς να χρειάζονται λάστιχα στήριξης.

Στα συστήματα συσκευασίας επίσης πολλές φορές χρησιμοποιούνται λαστιχάκια για τις διπλωμένες αρτάνες.

Τα λαστιχάκια αυτά πρέπει απλώς να συγκρατούν τις αρτάνες,να μην είναι σφιχτά ,να μην είναι περισσότερο από 1,5mm και να αντικαθίστανται συχνά.

-Να σφηνώσει ο θόλος μέσα στο σάκο συσκευασίας.

Οι πιο σημαντικοί λόγοι που μπορούν να δημιουργήσουν αυτή την εμπλοκή είναι η λανθασμένη τοποθέτηση του θόλου μέσα στο σάκο και η υγρασία.(να έχει κολλήσει ο θόλος στο σάκο ).

- Υγρασία.

Το αλεξίπτωτο πρέπει να διατηρείται στεγνό. Η ύπαρξη υγρασίας μπορεί να δημιουργήσει εμπλοκή ακόμα και αν η εξαγωγή προς ανάπτυξη είναι επιτυχής. Το υλικό που είναι κατασκευασμένα τα εφεδρικά είναι υδρόφιλο και ευαίσθητο. Με την υγρασία μπορεί ο θόλος να δημιουργήσει συγκόλληση στα διπλώματα και αδυναμία αποκόλλησης προς ανάπτυξη.

Επίσης όπως προηγουμένως αναφέρω μπορεί να επικολληθεί επί του σάκου και να μην εξέλθει προς ανάπτυξη. Ο μόνος τρόπος αποφυγής είναι η αποθήκευση σε στεγνούς με φυσιολογική θερμοκρασία χώρους και η τακτική συντήρηση επανασυσκευασίας.

- Μικρό μέγεθος του κεντρικού ιμάντα.

Πολλά ατυχήματα συνέβησαν επειδή ο κεντρικός ιμάντας ήταν κοντός.

Μετά την εξαγωγή προς ανάπτυξη σε ατυχήματα με αιωρόπτερα πολλές φορές μάλιστα μετά την ανάπτυξη του θόλου οι αρτάνες μπλοκαρίστηκαν στον αητό σε σημεία όπως τα wing tips τα συρματόσχοινα κ.α. .

Είναι σημαντικό το μήκος του κεντρικού ιμάντα από το σημείο ανάρτησής του έως του σημείου πρόσδεσης των αρτανών να είναι όσο το δυνατό μεγαλύτερο από το μέγιστο μήκος του ακροπτερυγίου της συσκευής που πετάμε η του ολικού ύψους του αλεξιπτώτου πλαγιάς.

- Εγχειρίδιο τοποθέτησης και συντήρησης.

Πολλές φορές η ποιότητα των εγχειριδίων είναι πολύ κακή. Υπάρχουν εγχειρίδια κατασκευαστών συντομογραφημένα , δυσανάγνωστα , κακώς φωτοτυπημένα κλπ όπου είναι δύσκολο

κάποιος να καταλάβει ορισμένες πολύ ζωτικής σημασίας λεπτομέρειες.

Απαιτείστε από τον κατασκευαστή ή τον αντιπρόσωπό του να σας δώσει κάθε πληροφορία και κάθε έντυπο που αναφέρεται στο εφεδρικό σας γιατί μετά από μία αποτυχημένη ανάπτυξη δεν θα μπορείτε να του ζητήσετε τίποτα.......

2. Αιτίες αποτυχίας ανάπτυξης του εφεδρικού από λάθος του πιλότου.

Πολλές φορές ο ανθρώπινος παράγοντας γίνεται κύρια αιτία δημιουργίας ατυχήματος και στην περίπτωσή μας αιτία αποτυχημένης ανάπτυξης του εφεδρικού.

Μερικές αιτίες είναι :

- Πανικός

H κυριότερη αιτία που μπορεί να κάνει ένα πιλότο να αποτύχει σε μία κατάσταση ανάγκης.

Ο πανικός είναι ένα συναίσθημα που δεν μπορεί να ελεγχθεί απόλυτα από κανέναν.

Ο βαθμός ελέγχου όμως εξαρτάται από τις γνώσεις την σχετική προετοιμασία και την επί το πλείστον δυνατή εξοικείωση..

Η συνταγή σ΄ αυτή την περίπτωση είναι :

- Κάντε συχνά αναπαραστάσεις καταστάσεων ανάγκης. Υπάρχουν πολλοί τρόποι που σε κάθε λέσχη ή και ατομικά μπορείτε να εκπαιδευτείτε.

- Κάντε κατά τις ήρεμες πτήσεις σας όλες τις κινήσεις και εικονικές ενέργειες κατάστασης ανάγκης. Κάντε το συνήθεια.

Οι επαγγελματίες πιλότοι των αεροπλάνων ανάλογα με την εταιρεία κάνουν ακόμα και κάθε εξάμηνο Emergency training Simulation γενικού περιεχομένου όπως και ειδικού της συγκεκριμένης συσκευής που πετάν την τρέχουσα περίοδο ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ.

- Λανθασμένη στιγμή απόφασης ρίψης του εφεδρικού.

Η θεωρία λεει ότι πριν πάρουμε την απόφαση να ρίξουμε το εφεδρικό, πρέπει να προσπαθήσουμε αν είναι δυνατόν να επαναφέρουμε τη συσκευή σε πτήση.

Αυτό όμως εξαρτάται από πολλές παραμέτρους. Απλά , χωρίς περιπλοκές πρέπει να λάβουμε υπ΄όψη ότι την χρήση των σωστικών την κάνουμε σε περιθώρια που επιτρέπουν διόρθωση πιθανών εμπλοκών σε κατάλληλο ύψος και σίγουροι ότι η συσκευή μας δεν

μπορεί να συνεχίσει την πτήση.

Μην ανεβείτε λοιπόν στο τρίγωνο να δέσετε το cross bar που έσπασε αλλά πετάξτε αμέσως το αλεξίπτωτο.

Αντιθέτως πολλές φορές πιλότοι χωρίς ιδιαίτερο λόγο έριξαν το εφεδρικό και προκάλεσαν ατύχημα.

- Εγκατάλειψη προσπάθειας ρίψης.

Πολλά ατυχήματα θα είχαν αποφευχθεί αν οι πιλότοι δεν εγκατέλειπαν την προσπάθεια.

Διατηρείστε την ψυχραιμία σας και προσπαθήστε μέχρι τελευταία στιγμή την διάσωσή σας.

Τινάξτε δυνατά τον ιμάντα μήπως και ανοίξει ο μπλοκαρισμένος θόλος.

Ξαναμαζέψτε το μη ανεπτυγμένο αλεξίπτωτο και ξαναπετάξτε το να αναπτυχθεί

Εχει αποδειχθεί ότι σε καταστάσεις ανάγκης ο ανθρώπινος εγκέφαλος λειτουργεί και 10 φορές γρηγορότερα η δε μυϊκή δύναμις μπορεί και να πενταπλασιαστεί.

- Κακή συντήρηση και συσκευασία.

« Δεν βαριέσαι, αχρείαστο να είναι αλλά όταν χρειαστεί εγώ θα το πετάξω»!

Μία έκφραση που λίγο η πολύ ο καθένας έχει ακούσει.

Δέν φταίει ο κατασκευαστής ούτε το αλεξίπτωτο που δεν συντηρήθηκε σωστά και στην ώρα του η δεν συσκευάστηκε σωστά .

Αν δεν ξέρετε και δέν είστε σίγουροι γι αυτό που κάνετε ζητάτε την συντήρηση και συσκευασία από έμπειρους.

Στην ελεύθερη πτώση τα εφεδρικά συντηρούνται και συσκευάζονται από ειδικούς ανθρώπους που υπογράφουν στο ειδικό flight book του αλεξιπτωτιστή.

- Κακή τοποθέτηση στη ζώνη και ακούσιες αναπτύξεις.

Εχει συμβεί πολλές φορές λόγω κακής τοποθέτησης να ανοίξει ακούσια το εφεδρικό και να προκληθεί ατύχημα..

Ελέγχετε πριν από κάθε σας πτήση την κατάσταση του εφεδρικού.


3. Λύσεις απεμπλοκής της ανάπτυξης του εφεδρικού.

Σε περίπτωση εμπλοκής του εφεδρικού διατηρείστε την ψυχραιμία σας .

- Εντοπίστε από που προήλθε η εμπλοκή και προσπαθήστε ήρεμα να αποκαταστήσετε.

- Δεν ανοίγει το velcro ? Προσπαθήστε να το ανοίξετε με τα χέρια σας.

- Δεν βγαίνουν οι περόνες ? βγάλτε τις με τα χέρια σας.

- Σας έμεινε η χειρολαβή στα χέρια ? Πάρτε στα χέρια σας τον σάκο και πετάξτε τον.

- Μπλοκαρίστηκαν οι αρτάνες ? Τραβήξτε τις με τα χέρια να ξεμπλοκάρουν.

- Μπλέχτηκαν οι αρτάνες ? Μαζέψτε πίσω και ξαναπετάξτε το.

- Μπλοκαρίστηκε ο θόλος στο σάκο ? Τινάξτε δυνατά τον κεντρικό ιμάντα μήπως και ξεμπλοκαριστεί ο θόλος. Αν όχι μαζέψτε πίσω το αλεξίπτωτο βγάλτε τον σάκο και ξαναπετάξτε.

-Κάποια /ες αρτάνες μπλέχτηκαν κάπου αλλά ο θόλος άνοιξε ?

Προσπαθήστε τινάζοντας τον αητό μήπως και απελευθερωθεί /ούν. Αν έχετε ανάπτυξη του θόλου μην ξαναμαζέψετε.

ΠΡΟΣΟΧΗ : ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΝΕΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝ Ο ΘΟΛΟΣ ΕΧΕΙ ΑΝΑΠΤΥΧΘΕΙ ΠΛΕΟΝ ΤΟΥ 50 %.

ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΣΟΒΑΡΟΤΕΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.

ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΤΕ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΕΙ Ο ΘΟΛΟΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ.

4. Τοποθέτηση και συντήρηση αλεξιπτώτου.

Πού να τοποθετήσω το αλεξίπτωτό μου ?

Για αιωρόπτερα:

Εδώ οι γνώμες διαφέρουν.

Προσωπική μου και υπερισχύουσα θέση είναι αυτή στο στήθος.

- Υπέρ :

- Η προστασία του πιλότου σε πρόσκρουση με το στήθος.

- Η άριστα ορατή και κοντά και στα δύο χέρια χειρολαβή.

- Κατά :

- Θέλει προσοχή σε τυχόν προβλήματα που μπορούν να δημιουργηθούν μετά από μία προσγείωση σε θέση ψαράκι ( αποκόλληση velcro , εξαγωγή της περόνης , χώματα κα ).

- Aναγκάζει τον πιλότο να αναρτηθεί πιο ψηλά ώστε το αλεξίπτωτο να μην τρίβεται στη μπάρα του τριγώνου με αποτέλεσμα να ανεβάζει το κέντρο ανάρτησης.

Πλευρική :

Μία θέση που συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια

- Υπέρ :

-Λιγότερη προσοχή από προβλήματα λόγω κακής προσγείωσης και βρώμας.

- Καλύτερη αεροδυναμική και χαμηλότερο κέντρο βάρους του πιλότου.

- Κατά :

- Δύσκολα ορατή χειρολαβή.

- Δύσκολη και μακριά θέση χειρολαβής ( κυρίως για πιλότους με κοντά χέρια η οποία μπορεί να πιαστεί μόνο με το ένα χέρι.

- Περισσότερες πιθανότητες δημιουργίας προβλήματος στον πιλότο σε περίπτωση ρίψης του αλεξιπτώτου από την αντίθετη φορά που είναι ο κεντρικός ιμάντας.( Να τυλιχτεί γύρω από το σώμα του πιλότου, ακόμα και από το λαιμό του ).


Για τα αλεξίπτωτα πλαγιάς:

Πλευρική θέση

Υπέρ: -Η χειρολαβή είναι ορατή και εύκολο να πιαστεί..

Κατά :-Το μονόπλευρο βάρος κυρίως για τις καθιστές ζώνες (Parapente) είναι παράγοντας ανισορροπίας του πιλότου κατά την πτήση, κυρίως σε ένα ασύμμετρο κλείσιμο όπου δημιουργείται κλήση από την πλευρά του εφεδρικού.

Υπάρχει επίσης κίνδυνος ακούσιου ανοίγματος του εφεδρικού όταν ο πιλότος κάθεται

στη θέση πτήσης, όταν απογειώνεται, ή κατά την πτήση όταν κάποιος έχει κοντά χέρια.

Θέση στην κοιλιά

Υπέρ: - Η χειρολαβή είναι πολύ καλά ορατή και εύκολο να πιαστεί.

Κατά: - Η θέση αυτή απαιτεί έναν επιπλέον χειρισμό και σύστημα, γιατί το εφεδρικό πρέπει να τοποθετείται στη ζώνη πριν την απογείωση και να αφαιρείται μετά την προσγείωση.

Επίσης σε σπειροειδή πτήση με τον θόλο μπροστά , οι ιμάντες των ώμων είναι εύκολο να πιαστούν στην λαβή του εφεδρικού.

Πίσω θέση

Υπέρ:- Είναι η πιο συνηθισμένη θέση και χρησιμοποιείται περισσότερο , επειδή πολλές ζώνες καθιστού τύπου έχουν θέση στην πίσω πλευρά.

Παρόλα αυτά η λαβή πρέπει να είναι σε σημείο ώστε να πιάνεται εύκολα..

Κατά: - Συνήθως η λαβή είναι δύσκολα ορατή και επίσης οι πιλότοι φορούν γάντια.

Γι αυτούς τους λόγους, οι πιλότοι πρέπει να αφομοιώσουν πολύ καλά μια αυτόματη κίνηση, ώστε το χέρι να βρίσκει πάντα μηχανικά την λαβή του εφεδρικού

Προσέξτε το μέγεθος της λαβής να μην είναι πολύ μεγάλο, γιατί κατά την πλευρική ρίψη του αλεξιπτώτου με μεγάλη χειρολαβή είναι πολύ δύσκολος ο δυναμικός έλεγχος.
Πρέπει επίσης, να ελέγχονται οι ακριβείς θέσεις των γάντζων που ρυθμίζουν την έξοδο από τον εξωτερικό σάκο της ζώνης.

Κάνει η ζώνη μου για το συγκεκριμμένο αλεξίπτωτο?

Μία πολύ σωστή ερώτηση.

Κάθε ενδιαφερόμενος πρέπει όταν αγοράζει μία ζώνη να ρωτήσει τον κατασκευαστή αν ο τύπος του αλεξιπτώτου που έχει επιλέξει κάνει για την συγκεκριμένη ζώνη.

Συνήθως οι κατασκευαστές έχουν προβλέψει τη δυνατότητα τοποθέτησης μεγάλου εύρους αλεξιπτώτων όπως και αντίστοιχα οι κατασκευαστές αλεξιπτώτων.

Εκτός αυτού σε περίπτωση που μία ζώνη δεν προβλέπει την τοποθέτηση του συγκεκριμένου τύπου εφεδρικού που εσείς επιλέξατε ένας καλός κατασκευαστής ζώνης δέχεται να σας ράψει μία ζώνη στις δικές σας διαστάσεις που θα του δώσετε και με τις προδιαγραφές του αλεξιπτώτου σας

Συντήρηση του εφεδρικού αλεξιπτώτου :

Είναι το κλειδί της καλής λειτουργίας.

Η συντήρηση του αλεξιπτώτου πρέπει να γίνεται ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες του κατασκευαστή.

Γενικοί κανονισμοί είναι :

- Φυλάτε τη ζώνη σας και το αλεξίπτωτο σε χώρο με φυσιολογική θερμοκρασία 15-22 ο C και χαμηλά ποσοστά υγρασίας.

- Μην αφήνετε εκτεθειμένα στον ήλιο. Η Υπεριώδης ακτινοβολία καταστρέφει την αντοχή των υφασμάτων ακόμα και αν αυτά είναι συσκευασμένα.

Αρκετοί κατασκευαστές χρησιμοποιούν για τους σάκους συσκευασίας υφάσματα με προστασία στις υπεριώδεις ακτίνες.

- Κάντε επανασυσκευασία και συντήρηση σύμφωνα με το εγχειρίδιο του κατασκευαστή κάθε έξη μήνες ή κάθε φορά που δημιουργείται κάποιο μη φυσιολογικό πρόβλημα όπως βρέξιμο ακόμα και σε βροχή, κακή προσγείωση με επιρροή στο αλεξίπτωτο κλπ.

- Κατά το πακετάρισμα ελέγχετε σταδιακά ότι κάθε πράγμα που έχετε συσκευάσει μπορεί πολύ εύκολα να ανοίξει κατά την ανάπτυξη.

- Ζητήστε από τον κατασκευαστή να σας κάνει τις κατά απαιτούμενα χρονικά διαστήματα επιθεωρήσεις βάσει του εγχειριδίου ( Κατάσταση και αντοχή θόλου, αρτανών και παρελκομένων ).

- Αν δεν είστε 100 % σίγουροι και γνώστες αυτού που κάνετε ζητείστε από τον κατασκευαστή ,τον αντιπρόσωπό του ή κάποιο έμπειρο στον τύπο συσκευαστή να σας κάνει τη συντήρηση..

- Να ελέγχετε πριν από κάθε πτήση τη χειρολαβή, τα velcro, τις περόνες και ό,τι είναι ορατό.

- Κατά την αγορά του αλεξιπτώτου απαιτείστε από τον πωλητή να κάνετε μαζί μία δοκιμαστική αναπαράσταση ανάπτυξης. ( Υπάρχουν πολλοί τρόποι ).

Επαναλαμβάνεται κατά καιρούς μόνοι σας αυτό ( μπορεί να γίνεται πριν από κάθε συντήρηση επανασυσκευασίας ).


5.Κριτήρια επιλογής αγοράς αλεξιπτώτου
:

Τα κριτήρια επιλογής για την αγορά του εφεδρικού αλεξιπτώτου εξαρτώνται από πολλές παραμέτρους. Για να γίνω συγκεκριμένος και να μη σας μπερδέψω χώρισα τις κυριότερες από αυτές σε δύο τομείς

Τις αναγκαίες και τις ας πούμε προαιρετικές.


Αναγκαίες :

- Το εφεδρικό πρέπει να είναι γνωστού και αποδεκτού στο κοινό κατασκευαστή, ο οποίος παρέχει πλήρες service .

Ο κατασκευαστής ενημερώνει έγκαιρα όλους τους κατόχους με ειδικά Service bulletin για κάθε αλλαγή που απαιτείται να γίνει στον τύπο του αλεξιπτώτου.

- Πρέπει να έχει πιστοποιητικό καταλληλότητας από διεθνώς αποδεκτές αρχές όπως οι DHV , FIVL,BHGA,SHV,USHGMA κ.α.

- Πρέπει να τηρεί τις προδιαγραφές του πιλότου ( βάρος, ολικό βάρος πιλότου με εξάρτηση, τύπος πτητικής συσκευής ).

- Να έχει χαμηλό βαθμό καθόδου, γρήγορη ανάπτυξη και καλή ευστάθεια.

- Ο βαθμός καθόδου με τον συγκεκριμένο πιλότο και αητό να μην είναι μεγαλύτερος από 6 m/sec.

- Να είναι προσαρμόσιμο χωρίς επεμβάσεις στη ζώνη σας.

- Να συνοδεύεται με αναλυτικό και ευκολονόητο εγχειρίδιο Τεχνικών στοιχείων και συντήρησης.( Technical and service manυal ).

- Ο επιλεγόμενος τύπος να καλύπτει τις πτητικές σας προδιαγραφές και ανάγκες ( Περιοχές, Υψος, τρόπος πτήσεων ) τουλάχιστον κατά 75 %.

- Θεωρητικά για να επιλέξει κάποιος το μέγεθος του ιδανικού θόλου που του ταιριάζει παίρνει το minimum του θόλου σε Μ2 με τον τύπο :
Μικτό βάρος πιλότου Χ 2,5 / 6,35

Προαιρετικές :

- Το υλικό κατασκευής του θόλου να είναι υψηλών προδιαγραφών.

- Να μην περιέχει velcro

- Ο σάκος συσκευασίας να είναι με απλά συστήματα ,ευρύχωρος και να μην έχει συστήματα με σκληρά λάστιχα.

- Ο σάκος συσκευασίας να είναι U.V. προστασίας.

- Οι αρτάνες να είναι Kevlar.

Κόστος αγοράς :

Φυσικά μετά απ΄ όλα αυτά θα με ρωτήσετε. Ποιο είναι το κόστος ενός εφεδρικού και πόσο πρέπει ένας πιλότος να διαθέσει?

Οπως ξέρετε και καταλαβαίνετε το εφεδρικό αλεξίπτωτο είναι το μοναδικό αντικείμενο του εξοπλισμού σας που θα εξαρτηθεί η ίδια σας η ζωή σε κατάσταση ανάγκης.

Μπορεί όπως όλοι μας ευχόμαστε να μη μας χρειαστεί ποτέ και να γίνει ένα άχρηστο αχρησιμοποίητο πράγμα. Μόνο όμως ότι το έχετε μαζί σας σημαίνει ότι στηρίζεστε σ’ αυτό και η ζωή σας δεν εξαρτάται από μερικές δεκάδες χιλιάδες δραχμές.

Μην σκεφθείτε λοιπόν καθόλου το κόστος ειδικά γι αυτό το αντικείμενο αλλά πάρτε αυτό το πιο σίγουρο και στις κατάλληλες προδιαγραφές που όταν χρειαστεί θα δουλέψει..

Οι αλεξιπτωτιστές ελεύθερης πτώσης πολλές φορές πληρώνουν περισσότερα για τα σωστικά μέσα απ ότι για το κυρίως αλεξίπτωτό τους. Αυτό γιατί έχουν κατανοήσει πολύ καλά ότι αν χρειαστεί πρέπει ν΄ ανοίξει..

Τι τύπο εφεδρικού να αγοράσω ?

Υπάρχουν και άλλα συστήματα για την εξαγωγή και ρίψη του εφεδρικού όπως με φιάλες πεπιεσμένου αέρα ή με εκρηκτική ύλη ρουκέτες και συστήματα με ελατήριο.

Αυτά τα συστήματα είναι απλά και ενεργοποιούνται εύκολα , επιτρέποντας πιο γρήγορο

άνοιγμα..

Μέχρι σήμερα όμως, το κλασικό χειροκίνητο σύστημα είναι το πιο εύχρηστο λόγω του απλού τρόπου κατασκευής, του χαμηλού κόστους και της αποτελεσματικότητάς του σε περίπτωση

εμπλοκής.


ΚΙ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ ΛΕΜΕ "ΑΧΡΕΙΑΣΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ"
ΚΑΛΕΣ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΕΣ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΙΣ !!

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ 1

Share via email, networking sites and bookmark using any service!

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ


Γιώργος Βαξεβανάκης


Η ζωή μας είναι πολύ ακριβή και εύθραυστη γι’ αυτό είναι προτιμότερο να προσθέσουμε στηρίγματα ώστε να την προστατεύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο, έστω και αν χτίζούμε την προστασία αυτή χαλικάκι - χαλικάκι.

Το 90 % των πιλότων- αετών σ’ όλο τον κόσμο και ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό στην Ελλάδα, πετά για ευχαρίστηση χωρίς οικονομικά συμφέροντα.

Όμως, η υφή του αθλήματός, μας δημιουργεί αν όχι σε όλους, στους περισσότερους, αισθήματα εγωιστικά, που ορισμένες φορές μπορεί να αποβούν μοιραία.

Σαν ερασιτέχνης πιλότος ελαφρών αεροσκαφών από το 1972 και πιλότος αετών από το 1982 θέλω να κάνω ορισμένες προτάσεις που θα βοηθήσουν να παραμεριστεί αυτού του είδους ο εγωισμός που αρχίζει να αναπτύσσεται όταν κάποιος φθάσει στο ενδιάμεσο επίπεδο γνώσεων, τεχνικής και εμπειρίας που είναι και το πιο κρίσιμο.

Το να κάνεις μια μεγάλη απόσταση (cross country) και να εμφανιστείς σε πολλά περιοδικά είναι εύκολο.

Το να κάνεις ακροβατικά και να σε χειροκροτούν είναι εύκολο.

Είναι όμως πιο εύκολο, αν χωρίς γνώσεις, σύνεση, εμπειρία και απόλυτο έλεγχο ενώ πετάς, οι φίλοι, συγγενείς και συνάδελφοί σου δουν το ατύχημά σου στην τηλεόραση ή στο πρωτοσέλιδο εφημερίδας.

Όλοι οι πιλότοι, ανεξάρτητα επιπέδου, πρέπει να μάθουν να ελέγχουν λίγες από τις πολλές παραμέτρους που συντελούν στην ασφάλειά τους.

Συνοπτικά θα αναφέρω τους παρακάτω κανόνες:

Εκτός βουνού (προυποθέσεις και συντήρηση)

· Φυσική κατάσταση πιλότου πριν την πτήση πολύ καλή

· Ρουχισμός πιλότου κατάλληλος

· Επιμελημένος, τακτικός έλεγχος και συντήρηση των εξοπλισμών για τον πιλότο (ζώνη, αλεξίπτωτο, κράνος, καραμπίνερ)

· Επιμελημένος, τακτικός έλεγχος και συντήρηση του αετού

· Απαγορεύεται η χρήση ανταλλακτικών που δεν προέρχονται από τον κατασκευαστή καθώς και τα ματίσματα.

· Ασφαλής μεταφορά του αετού για την πτήση

· Ενημέρωση των καιρικών συνθηκών πριν την πτήση από του ειδικούς φορείς (ΕΜΥ, αεροδρόμια κ.λ.π)

· ΔΕΝ ΠΕΤΑΜΕ ΠΟΤΕ ΜΟΝΟΙ. ΠΑΝΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΝΕ.

Πριν την πτήση (Ελεγχοι και ενέργειες)

· Σωστό επιμελημένο στήσιμο του αετού

· Πάντα θα πρέπει να έχουμε πολύ χρόνο στη διάθεσή μας, να είμαστε ήρεμοι και να μη βιαζόμαστε.

· Πλήρης συγκέντρωση κατά το στήσιμο του αετού.

· Πρώτος, προ-πτήσεως, έλεγχος του αετού.

Πρέπει να γίνεται ήσυχα, εκτός χώρου α/γ, με ένα συγκεκριμένο πάντατρόπο (διαδικασία) ώστε να ελέγχεται όλος ο αετός (εσωτερικά και εξωτερικά: πανί, βίδες, σωλήνες, συρματόσχοινα, συνδέσεις, μπανέλες).

Ο έλεγχος αυτός γίνεται οπτικά και δι’αφής (βλέπω και πιάνω) συνειδητά (δεν ελέγχω βλέποντας τον ΧΧΧ που κυκλώνει θερμικά).

· Επιβεβαίωση των καιρικών συνθηκών πριν αποφασίσουμε να απογειωθούμε (α/γ).

· Μην παίρνετε μαζί σας πράγματα που δεν είναι απαραίτητα στην πτήση. Οσο πιο πολλά έχετε, τόσο πιο πολλά προβλήματα δημιουργείτε στον εαυτό σας και την ασφάλεια.

· Σχέδιο πτήσης συγκεκριμένο, κατά το μέγιστο δυνατό, και αναλόγως των συνθηκών και δυνατοτήτων.

· Ασφαλής μεταφορά του αετού από το χώρο προετοιμασίας στην α/γ

Λίγα μέτρα πριν την α/γ:

· Δεύτερος έλεγχος του αετού: Γενικός οπτικός έλεγχος.

· Ελεγχος της ζώνης ανάρτησης, αλεξίπτωτο κλειστό.

· ΚΡΕΜΑΣΤΕΙΤΕ και κάντε έλεγχο, κάθε φορά πριν πετάξετε, πέφτοντας σε θέση πτήσης βλέποντας εσείς, ο ΙΔΙΟΣ, ιμάντες, καραμπίνερ και κάθε άλλο που θεωρείτε ότι πρέπει να ελεγχθεί (θέση, στάση, κ.λ.π).

Αν κάνετε διορθώσεις

ΞΑΝΑΚΡΕΜΑΣΤΕΙΤΕ ΚΑΙ ΞΑΝΑΕΛΕΓΞΤΕ

τα πάντα από την αρχή και όχι μόνο τις διορθώσεις.

· ΑΦΟΥ ΚΡΕΜΑΣΤΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΛΥΝΟΜΑΣΤΕ.

· Αν λυθούμε για ειδικό λόγο (ακύρωση α/γ ή άλλο), πριν την δεύτερη α/γ, πρέπει να ξανακάνουμε την διαδικασία ελέγχου από την αρχή.

· Ερχόμαστε στην θέση α/γ ακριβώς στο σημείο που θα ξεκινήσουμε.

· Ενημερώνουμε τους βοηθούς α/γ για τον τρόπο α/γ μας και αυτοί ακολουθούν ΠΑΝΤΑ τις εντολές μας.

· Δεν επηρεαζόμαστε από άλλους που ίσως μας προτρέπουν.

Ολες οι ενέργειες και οι κρίσεις είναι δικές μας.

· Η απόφαση για α/γ πρέπει να είναι ΠΑΝΤΑ μη ανασταλτική.

· Πριν ξεκινήσουμε ελέγχουμε ότι είναι όλα καθαρά τριγύρω μας (αετοί πάνω από την απογείωση, κόσμος γύρω μας) και το ρωτάμε δυνατά ΟΛΑ ΚΑΘΑΡΑ-ΦΕΥΓΩ.

· ΔΙΝΟΥΜΕ την εντολή απελευθέρωσης του αετού μας στους βοηθούς που είναι η λέξη ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ (RELEASE).

Θέλω να υποδείξω κυρίως για τους πιλότους που βρίσκονται στο ενδιάμεσο στάδιο δηλαδή που ανεμοπορούν και σκέφτονται ταξίδια.

· Παραμερίστε τον εγωισμό σας και την υπερεμπιστοσύνη στις δυνατότητές σας.

· Να λαμβάνετε πάντα σοβαρά υπόψη, τις αποφάσεις και υποδείξεις των εμπείρων και υψηλού επιπέδου πιλότων, αλλά κυριότερα, τις υποδείξεις του εκπαιδευτή σας.

· Μην προσπαθείτε να φτάσετε σε υψηλά επίπεδα από την μια στιγμή στην άλλη.

Θέλει υπομονή, επιμονή, ενημέρωση, απόκτηση γνώσεων, ειλικρίνεια, προσπάθεια,  
εκτίμηση και κυρίως σεβασμό στον 
εαυτό και τη ζωή σας.

· Κάντε ρουτίνα, όσο κουτό και αν φαίνεται, όλους τους ελέγχους που ανέφερα.

· Μην αφήνετε τίποτα ανεξέλεγκτο, όσο κι αν βιάζεστε. Καλύτερα να μην πετάξετε.

· Μην ερμηνεύετε ή δίνετε εξηγήσεις μόνοι σας στα προβλήματα που αντιμετωπίσατε. Συζητήστε τα πάντα ειλικρινά και ελεύθερα σε έμπειρους πιλότους και τον εκπαιδευτή σας.

· Καθιερώστε το LOG BOOK και γράψτε όλες τις λεπτομέρειες κάθε πτήσης (συνθήκες, επιδόσεις, σκέψεις, προβλήματα, φόβους, εκτιμήσεις, αποτελέσματα κ.λ.π.

Πολύ εύκολα, με την κατάλληλη κωδικοποίηση, σε μία γραμμή  του log book,   
μπορείτε να κάνετε περιγραφή μιας σελίδας).

· Αποφασίστε τι αετό θα αγοράσετε με κύρια κριτήρια την ασφάλεια και τις δυνατότητές σας.

· Μην αγοράζετε τον ακριβότερο και δυσκολότερο αετό επειδή βγήκε πρώτος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Τελειώνοντας θέλω να κάνω μερικές προτάσεις σε όλους τους πιλότους και του φορείς του αθλήματος:

· Να γίνουν φύλλα για κάθε μορφή ατυχημάτων (ανώδυνα ή επώδυνα) που θα μελετούν και θα αναλύουν οι πιλότοι σε ειδικές συγκεντρώσεις.

· Να γίνονται ανοικτές ειλικρινείς συζητήσεις με σκοπό την εντόπιση αιτιών ατυχημάτων οποιασδήποτε μορφής (δεν πρέπει να σκοτωθεί κάποιος για να ερευνήσουμε την αιτία. Είναι προτιμότερο να προστατέψουμε κάποιον άλλο από ατύχημα της ίδια μορφής).

· Να καθοριστούν (όπως και στην Αμερικής) βραβεία ασφαλείας για πιλότους. Μπρούτζινο για 200 πτήσεις χωρίς ατύχημα οποιασδήποτε μορφής, αργυρό για 500 πτήσεις και χρυσό για 1000).

· Να καθιερωθεί ανανέωση αθλητικού δελτίου και πτυχίου πιλότου.

· Να καθιερωθεί το LOG BOOK σαν απαραίτητη προϋπόθεση ανανέωσης αθλητικού δελτίου και πτυχίου για κάθε πιλότο.

Σίγουρες και ευτυχείς προσγειώσεις !!

Porto 2008

Share via email, networking sites and bookmark using any service!

image001

Γιώργος Βαξεβανάκης Σεπτ.2008 “ copy right reserved ”

Redbull Air races Porto Σεπτεμβριος 2008

Δύο πόλεις, το Porto και η Vila Nova Gaia έχουν τις όχθες τους στον ποταμό Douro.στην εκβολή του στον Ατλαντικό.
To Porto είναι η Βόρεια όχθη και η Gaia η Νότια. .
Έξι γέφυρες συνδέουν τις δύο πόλεις με παλαιότερες την Dona Maria και την Ponte Dom Luís. χτισμένες τον 19ο αιώνα από τον Gustave Eiffel και τον συνεργάτη του Théophile Seyrig
Εδώ λοιπόν έγινε ο προτελευταίος αγώνας (7ος) του πρωταθλήματος Redbul air races 2008.

Με την άψογη διοργάνωση της Redbull , την υποδειγματική βοήθεια και συμμετοχή των Δημοτικών αρχών της Αστυνομίας και των τοπικών παραγόντων έγιναν οι αγώνες που παρακολούθησαν 650.000 θεατές από τις δυο όχθες του Porto και της Gaia.
Βασικοί σπόνσορες οι BREITLING , SEAT και AUDI.

Oi 12 επίλεκτοι πιλότοι έδωσαν ότι καλύτερο για να διεκδικήσουν τις θέσεις τους. στο πρωτάθλημα προσφέροντας ένα εξαιρετικό και απερίγραπτο θέαμα:

Πιλότοι με σειρά κατάταξης πριν το Porto.

ΘΕΣΗ

No

ONOMA

ΧΩΡΑ

Α/Φ

ΒΑΘΜΟΙ

1

2

Paul Bonhomme

GBR

EDGE 540

45

2

28

Hannes Arch

AUT

EDGE 540

45

3

4

Kirby Chambliss

USA

EDGE 540

36

4

1

Mike Mangold

USA

EDGE 540

36

5

3

Peter Besenyei

HUN

EDGE 540

28

6

9

Nigel Lamb

GBR

MXS

23

6

19

Steve Jones

GBR

EDGE 540

23

8

27

Nicolas Ivanoff

FRA

EXTRA300SR

13

9

36

Alejandro Maclean

ESP

MXS

13

10

99

Michael Goulian

USA

EDGE 540

12

11

18

Sergey Rakhmanin

RUS

EDGE 540

2

12

45

Glen Dell

RSA

EDGE 540

0

Η πίστα στημένη ανάμεσα στις δύο επιβλητικές γέφυρες Dona Maria και την Ponte Dom Luís , ήταν μικρή ,σφικτή και πολύ γρήγορη.
Δυο πόρτες μονές, τρεις πυλώνες slalom και άλλες δυο μονές πόρτες. Σύνολο 17 περάσματα.

image002

Το μέγιστο ύψος των πυλώνων από το νερό είναι 20 m (66 feet)
Οι ταχύτητες μέχρι και 370 Κm και επιτρεπόμενο όριο φόρτισης τα 12 G !!!
Ο άσχημος καιρός την Πέμπτη 4/9 δεν επέτρεψε στους πιλότους να κάνουν πολλές πτήσεις training και pre-qualification και χειρότερα την Παρασκευή 5/9 (δυνατοί άνεμοι, βροχές και καταιγίδες) ανάγκασε την επιτροπή να ακυρώσει κάθε πτήση .
Έτσι η κατάταξη σειράς πτήσεων για το Σαββάτο 5/9 καθορίστηκε από τους χρόνους της Πέμπτης.

Σαββάτο 5/9
Το qualification για την κατάταξη σειράς πτήσεων στον τελικό ήταν πολύ σκληρό και ανταγωνίσιμο.
Ευτυχώς ο καιρός έχει φτιάξει με λιακάδα και ανέμους μέχρι 20 knots.Θερμοκρασία μέχρι 21 οC.
Οι χρόνοι σε πολύ μικρές διαφορές και τα G πολλά!!

Ο Αγγλος Paul Bonhomme (πρώτος μέχρι το Porto με 45 βαθμούς) παρά την καλή του θέση (3ος) τιμωρείται γιατί στην πρώτη του προσπάθεια. πέρασε το επιτρεπόμενο όριο των 12 G.
Έτσι χωρίς το δικαίωμα δεύτερης προσπάθειας κατατάσσεται στην 12η θέση για τους τελικούς και θα πετάξει στην κατηγορία “last 4” .
Παρά την δυσκολία της πίστας οι ποινές είναι πολύ λίγες και έτσι μετά από τις δύο πτήσεις κάθε πιλότου για την κατάταξη τα αποτελέσματα κατάταξης για τον αγώνα της Κυριακής είναι.:

Super eight (8)

1. Kirby Chambliss (USA) EDGE540

2. Hannes Arch (AUT) EDGE 540

3. Nigel Lamb (GBR) MXS

4. Mike Mangold (USA) EDGE 540

5. Peter Besenyei (HUN) EDGE 540

6. Alejandro Maclean (ESP) MXS

7. Michael Goulian (USA) EDGE 540

8. Steve Jones (GBR) EDGE 540 Last four (4)

9. Nicolas Ivanoff (FRA) EXTRA 300SR

10. Sergey Rakhmanin (RUS) EDGE 540

11. Glen Dell (RSA) EDGE 540

12. Paul Bonhomme (GBR) EDGE 540

Μία επίσκεψη στο διαμορφωμένο αεροδρόμιο / Pits στο πάρκο Da Cidabe , μας κάνει να θαυμάσουμε την οργάνωση και τη σοβαρότητα αυτών των ανθρώπων.

Μας αναγκάζει επίσης να αναρωτηθούμε γιατί στη χώρα μας είναι αν όχι αδύνατο, τόσο δύσκολo να φιλοξενηθούν αντίστοιχα events..

Κυριακή 6/9
O αγώνας έχει δύο σκέλη.
Πρώτα θα αγωνιστούν οι τέσσερις τελευταίοι πιλότοι για να διεκδικήσουν τον ένα βαθμό της 9ης θέσης στο πρωτάθλημα. και στη συνέχεια θα αγωνιστούν οι πρώτοι 8 (super 8) για να προκριθούν τέσσερις που βάσει των χρόνων θα γίνουν ζευγάρια διεκδίκησης των πρώτων τριών θέσεων.
Από νωρίς ο κόσμος έρχεται να παρακολουθήσει τον αγώνα .

Oi όχθες του Porto και της Gaia έχουν γεμίσει με τα χαρακτηριστικά κίτρινα καπελάκια και τις σημαίες Μια εκπληκτική επίδειξη από το ελικόπτερο ασφαλείας και διάσωσης κόβει τις ανάσες όταν κάνει διελεύσεις κατά μήκος της κάθε όχθης, επίδειξη ρίψης καταδρομέων και επίδειξη διάσωσης ανθρώπου από τον ποταμό.
Το Γαλλικό σμήνος της ΒREITLING με έξη αεροσκάφη συνεχίζει με μία εκπληκτική επίδειξη σχηματισμών και ακροβατικών. Ενα μικρό διάλειμμα και ξεκινάει ο αγώνας.

Το ελικόπτερο που καλύπτει τηλεοπτικά τον αγώνα κάνει επίδειξη της διαδρομής της πίστας και σε λίγο στις 14.30 ακούγεται η χαρακτηριστική εντολή ‘smoke on.’από τον αρχηγό του αγώνα προς τον πρώτο πιλότο των «last 4”
Τα αποτελέσματα των τεσσάρων τελευταίων έχουν.

9. Nicolas Ivanoff (FRΑ) 1 point
10. Paul Bonhomme (GBR) 0 points
11. Sergey Rakhmanin (RUS) 0 points
12. Glen Dell (RSA) 0 points

Ακολουθεi ο αγώνας των super 8
Οι ανάσες κόβονται όταν το EDGE 540 περνάει τους πυλώνες με 370 km και με φόρτιση 11,6 G στην πρώτη λούπα.. Ακολουθούν ένας ένας από τους οκτώ για την πρόκριση των 2 ζευγαριών που θα αγωνιστούν για 1η /2η και 3η θέση που τελικά είναι.

Για 1η και 2η
Hannes Arch (AUT)
Kirby Chambliss (USA)

Για 3η
Steve Jones (GBR)
Mike Mangold (USA)

Ετσι λοιπόν αρχίζει ο μικρός τελικός όπου νικητής για την 3η θέση αναδεικνύεται ο Mike Mangold (USA) και χρόνο 1:08:49
Και ο μεγάλος τελικός έρχεται !! .Arch εναντίον Chambliss.
Πρώτος στην πίστα ο Hannes Arch , χρόνος 1:07:00 όπου και ο καλύτερος όλων των ημερών.
Δεύτερος συνεχίζει ο Kirby Chambliss με χρόνο 1:08:06 που ανεβαίνει δεύτερος στο βάθρο.

Η τελική βαθμολογία του αγώνα στο Porto
1. Hannes Arch (AUT) 9 points
2. Kirby Chambliss (USA) 8 points
3. Mike Mangold (USA) 7 points
4. Steve Jones (GBR) 6 points
5. Nigel Lamb (GBR) 5 points
6. Michael Goulian (USA) 4 points
7. Peter Besenyei (HUN) 3 points
8. Alejandro Maclean (ESP) 2 points
9. Nicolas Ivanoff (FRΑ) 1 point
10. Paul Bonhomme (GBR) 0 points
11. Sergey Rakhmanin (RUS) 0 points
12. Glen Dell (RSA) 0 points

Γενική βαθμολογία του πρωταθλήματος Redbull air races μετά τo Porto
1. Hannes Arch (AUT) 54 points
2. Paul Bonhomme (GBR) 45 points
3. Kirby Chambliss (USA) 44 points
4. Mike Mangold (USA) 43 points
5. Peter Besenyei (HUN) 31 points
6. Steve Jones (GBR) 29 points
7. Nigel Lamb (GBR) 22 points
8. Michael Goulian (USA) 16 points
9. Alejandro Maclean (ESP) 15 points
10. Nicolas Ivanoff (FRA) 14 points
11. Sergey Rakhmanin (RUS) 2 points
12. Glen Dell (RSA) 0 points

Όπως λοιπόν φαίνεται ο Hannes Arch στη χειρότερη περίπτωση (αν δηλαδή ο Paul Bonhomme πάρει την πρώτη θέση με 9 βαθμούς ) χρειάζεται έναν μόνο βαθμό στο Perth για να κατακτήσει το πρωτάθλημα του 2008.
Η γιορτή συνεχίζει με τις την εντυπωσιακή απονομή στους πιλότους οι οποίοι μεταφέρονται από το αεροδρόμιο με ελικόπτερο στην όχθη του Porto και στη συνέχεια με φουσκωτό σκάφος στο χώρο των επισήμων στην όχθη της Gaia.
Η Διέλευση των αεροπλάνων της Πορτογαλικής Πολεμικής Αεροπορίας κλείνει το event

Πολλές πληροφορίες μπορείτε να έχετε και στο www.redbullairraces.com
Το επόμενο Ραντεβού στο Perth την 1η και 2η Νοεμβρίου 2008.!!

Γιώργος Βαξεβανάκης

Online χρήστες

Έχουμε 103 επισκέπτες σε σύνδεση

Last users

DurhamCarpet (DurhamCarpet)
ghjv2nn2sg (ghjv2nn2sg)
payal sharma (payalsharma)
μωραιτης (1111)
Γιωργος Κουρκουτας (gkour)
giorgos (lignos)
panos (diakos)
Diksha (DikshaMA)
Οικονόμου Χαρίλαος (Tempest)
Alexandros Psomopoulos (alexpsom)

Σύνδεση Χρήστη





Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα; Δημιουργία λογαριασμού

Ο καιρός απο το windyty

CHHG
RSS 0.91
RSS 1.0
RSS 2.0
ATOM 0.3
OPML

Σχετικοί σύνδεσμοι