Αρχική arrow Βαξεβανάκης Γιώργος
Βαξεβανάκης Γιώργος

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ 1

Share via email, networking sites and bookmark using any service!

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ


Γιώργος Βαξεβανάκης


Η ζωή μας είναι πολύ ακριβή και εύθραυστη γι’ αυτό είναι προτιμότερο να προσθέσουμε στηρίγματα ώστε να την προστατεύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο, έστω και αν χτίζούμε την προστασία αυτή χαλικάκι - χαλικάκι.

Το 90 % των πιλότων- αετών σ’ όλο τον κόσμο και ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό στην Ελλάδα, πετά για ευχαρίστηση χωρίς οικονομικά συμφέροντα.

Όμως, η υφή του αθλήματός, μας δημιουργεί αν όχι σε όλους, στους περισσότερους, αισθήματα εγωιστικά, που ορισμένες φορές μπορεί να αποβούν μοιραία.

Σαν ερασιτέχνης πιλότος ελαφρών αεροσκαφών από το 1972 και πιλότος αετών από το 1982 θέλω να κάνω ορισμένες προτάσεις που θα βοηθήσουν να παραμεριστεί αυτού του είδους ο εγωισμός που αρχίζει να αναπτύσσεται όταν κάποιος φθάσει στο ενδιάμεσο επίπεδο γνώσεων, τεχνικής και εμπειρίας που είναι και το πιο κρίσιμο.

Το να κάνεις μια μεγάλη απόσταση (cross country) και να εμφανιστείς σε πολλά περιοδικά είναι εύκολο.

Το να κάνεις ακροβατικά και να σε χειροκροτούν είναι εύκολο.

Είναι όμως πιο εύκολο, αν χωρίς γνώσεις, σύνεση, εμπειρία και απόλυτο έλεγχο ενώ πετάς, οι φίλοι, συγγενείς και συνάδελφοί σου δουν το ατύχημά σου στην τηλεόραση ή στο πρωτοσέλιδο εφημερίδας.

Όλοι οι πιλότοι, ανεξάρτητα επιπέδου, πρέπει να μάθουν να ελέγχουν λίγες από τις πολλές παραμέτρους που συντελούν στην ασφάλειά τους.

Συνοπτικά θα αναφέρω τους παρακάτω κανόνες:

Εκτός βουνού (προυποθέσεις και συντήρηση)

· Φυσική κατάσταση πιλότου πριν την πτήση πολύ καλή

· Ρουχισμός πιλότου κατάλληλος

· Επιμελημένος, τακτικός έλεγχος και συντήρηση των εξοπλισμών για τον πιλότο (ζώνη, αλεξίπτωτο, κράνος, καραμπίνερ)

· Επιμελημένος, τακτικός έλεγχος και συντήρηση του αετού

· Απαγορεύεται η χρήση ανταλλακτικών που δεν προέρχονται από τον κατασκευαστή καθώς και τα ματίσματα.

· Ασφαλής μεταφορά του αετού για την πτήση

· Ενημέρωση των καιρικών συνθηκών πριν την πτήση από του ειδικούς φορείς (ΕΜΥ, αεροδρόμια κ.λ.π)

· ΔΕΝ ΠΕΤΑΜΕ ΠΟΤΕ ΜΟΝΟΙ. ΠΑΝΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΝΕ.

Πριν την πτήση (Ελεγχοι και ενέργειες)

· Σωστό επιμελημένο στήσιμο του αετού

· Πάντα θα πρέπει να έχουμε πολύ χρόνο στη διάθεσή μας, να είμαστε ήρεμοι και να μη βιαζόμαστε.

· Πλήρης συγκέντρωση κατά το στήσιμο του αετού.

· Πρώτος, προ-πτήσεως, έλεγχος του αετού.

Πρέπει να γίνεται ήσυχα, εκτός χώρου α/γ, με ένα συγκεκριμένο πάντατρόπο (διαδικασία) ώστε να ελέγχεται όλος ο αετός (εσωτερικά και εξωτερικά: πανί, βίδες, σωλήνες, συρματόσχοινα, συνδέσεις, μπανέλες).

Ο έλεγχος αυτός γίνεται οπτικά και δι’αφής (βλέπω και πιάνω) συνειδητά (δεν ελέγχω βλέποντας τον ΧΧΧ που κυκλώνει θερμικά).

· Επιβεβαίωση των καιρικών συνθηκών πριν αποφασίσουμε να απογειωθούμε (α/γ).

· Μην παίρνετε μαζί σας πράγματα που δεν είναι απαραίτητα στην πτήση. Οσο πιο πολλά έχετε, τόσο πιο πολλά προβλήματα δημιουργείτε στον εαυτό σας και την ασφάλεια.

· Σχέδιο πτήσης συγκεκριμένο, κατά το μέγιστο δυνατό, και αναλόγως των συνθηκών και δυνατοτήτων.

· Ασφαλής μεταφορά του αετού από το χώρο προετοιμασίας στην α/γ

Λίγα μέτρα πριν την α/γ:

· Δεύτερος έλεγχος του αετού: Γενικός οπτικός έλεγχος.

· Ελεγχος της ζώνης ανάρτησης, αλεξίπτωτο κλειστό.

· ΚΡΕΜΑΣΤΕΙΤΕ και κάντε έλεγχο, κάθε φορά πριν πετάξετε, πέφτοντας σε θέση πτήσης βλέποντας εσείς, ο ΙΔΙΟΣ, ιμάντες, καραμπίνερ και κάθε άλλο που θεωρείτε ότι πρέπει να ελεγχθεί (θέση, στάση, κ.λ.π).

Αν κάνετε διορθώσεις

ΞΑΝΑΚΡΕΜΑΣΤΕΙΤΕ ΚΑΙ ΞΑΝΑΕΛΕΓΞΤΕ

τα πάντα από την αρχή και όχι μόνο τις διορθώσεις.

· ΑΦΟΥ ΚΡΕΜΑΣΤΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΛΥΝΟΜΑΣΤΕ.

· Αν λυθούμε για ειδικό λόγο (ακύρωση α/γ ή άλλο), πριν την δεύτερη α/γ, πρέπει να ξανακάνουμε την διαδικασία ελέγχου από την αρχή.

· Ερχόμαστε στην θέση α/γ ακριβώς στο σημείο που θα ξεκινήσουμε.

· Ενημερώνουμε τους βοηθούς α/γ για τον τρόπο α/γ μας και αυτοί ακολουθούν ΠΑΝΤΑ τις εντολές μας.

· Δεν επηρεαζόμαστε από άλλους που ίσως μας προτρέπουν.

Ολες οι ενέργειες και οι κρίσεις είναι δικές μας.

· Η απόφαση για α/γ πρέπει να είναι ΠΑΝΤΑ μη ανασταλτική.

· Πριν ξεκινήσουμε ελέγχουμε ότι είναι όλα καθαρά τριγύρω μας (αετοί πάνω από την απογείωση, κόσμος γύρω μας) και το ρωτάμε δυνατά ΟΛΑ ΚΑΘΑΡΑ-ΦΕΥΓΩ.

· ΔΙΝΟΥΜΕ την εντολή απελευθέρωσης του αετού μας στους βοηθούς που είναι η λέξη ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ (RELEASE).

Θέλω να υποδείξω κυρίως για τους πιλότους που βρίσκονται στο ενδιάμεσο στάδιο δηλαδή που ανεμοπορούν και σκέφτονται ταξίδια.

· Παραμερίστε τον εγωισμό σας και την υπερεμπιστοσύνη στις δυνατότητές σας.

· Να λαμβάνετε πάντα σοβαρά υπόψη, τις αποφάσεις και υποδείξεις των εμπείρων και υψηλού επιπέδου πιλότων, αλλά κυριότερα, τις υποδείξεις του εκπαιδευτή σας.

· Μην προσπαθείτε να φτάσετε σε υψηλά επίπεδα από την μια στιγμή στην άλλη.

Θέλει υπομονή, επιμονή, ενημέρωση, απόκτηση γνώσεων, ειλικρίνεια, προσπάθεια,  
εκτίμηση και κυρίως σεβασμό στον 
εαυτό και τη ζωή σας.

· Κάντε ρουτίνα, όσο κουτό και αν φαίνεται, όλους τους ελέγχους που ανέφερα.

· Μην αφήνετε τίποτα ανεξέλεγκτο, όσο κι αν βιάζεστε. Καλύτερα να μην πετάξετε.

· Μην ερμηνεύετε ή δίνετε εξηγήσεις μόνοι σας στα προβλήματα που αντιμετωπίσατε. Συζητήστε τα πάντα ειλικρινά και ελεύθερα σε έμπειρους πιλότους και τον εκπαιδευτή σας.

· Καθιερώστε το LOG BOOK και γράψτε όλες τις λεπτομέρειες κάθε πτήσης (συνθήκες, επιδόσεις, σκέψεις, προβλήματα, φόβους, εκτιμήσεις, αποτελέσματα κ.λ.π.

Πολύ εύκολα, με την κατάλληλη κωδικοποίηση, σε μία γραμμή  του log book,   
μπορείτε να κάνετε περιγραφή μιας σελίδας).

· Αποφασίστε τι αετό θα αγοράσετε με κύρια κριτήρια την ασφάλεια και τις δυνατότητές σας.

· Μην αγοράζετε τον ακριβότερο και δυσκολότερο αετό επειδή βγήκε πρώτος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Τελειώνοντας θέλω να κάνω μερικές προτάσεις σε όλους τους πιλότους και του φορείς του αθλήματος:

· Να γίνουν φύλλα για κάθε μορφή ατυχημάτων (ανώδυνα ή επώδυνα) που θα μελετούν και θα αναλύουν οι πιλότοι σε ειδικές συγκεντρώσεις.

· Να γίνονται ανοικτές ειλικρινείς συζητήσεις με σκοπό την εντόπιση αιτιών ατυχημάτων οποιασδήποτε μορφής (δεν πρέπει να σκοτωθεί κάποιος για να ερευνήσουμε την αιτία. Είναι προτιμότερο να προστατέψουμε κάποιον άλλο από ατύχημα της ίδια μορφής).

· Να καθοριστούν (όπως και στην Αμερικής) βραβεία ασφαλείας για πιλότους. Μπρούτζινο για 200 πτήσεις χωρίς ατύχημα οποιασδήποτε μορφής, αργυρό για 500 πτήσεις και χρυσό για 1000).

· Να καθιερωθεί ανανέωση αθλητικού δελτίου και πτυχίου πιλότου.

· Να καθιερωθεί το LOG BOOK σαν απαραίτητη προϋπόθεση ανανέωσης αθλητικού δελτίου και πτυχίου για κάθε πιλότο.

Σίγουρες και ευτυχείς προσγειώσεις !!

Online χρήστες

Έχουμε 93 επισκέπτες σε σύνδεση

Last users

Ιωάννης Βέλλης (jvellis)
zian (zian)
catalin (ufomankey)
rheajain (rheajain)
hoàng dũng (htdung228)
Χατζηβασιλειου Νικος (secudoor)
DurhamCarpet (DurhamCarpet)
ghjv2nn2sg (ghjv2nn2sg)
payal sharma (payalsharma)
μωραιτης (1111)

Σύνδεση Χρήστη





Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα; Δημιουργία λογαριασμού

Ο καιρός απο το windyty

CHHG
RSS 0.91
RSS 1.0
RSS 2.0
ATOM 0.3
OPML

Σχετικοί σύνδεσμοι