Αρχική arrow Βαξεβανάκης Γιώργος
Βαξεβανάκης Γιώργος

ΕΦΕΔΡΙΚΑ ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΑ

Share via email, networking sites and bookmark using any service!

εφεδρικά αλεξίπτωτα

Γιώργος Βαξεβανάκης
δεσμευμενα δικαιωματα αντιγραφής

Ενα καλό και αξιόπιστο βάριο / υψόμετρο, ένα καλό VHF,το GPS , η σωστή ενδυμασία και άλλα αξεσουάρ είναι παράγοντες που οπωσδήποτε εξασφαλίζουν μία επιπλέον ασφάλεια για τους πιλότους.

Οπως όμως όλοι γνωρίζουμε η ασφάλεια των πτήσεων δεν στηρίζεται στα ακριβά βοηθητικά όργανα ή στα αξεσουάρ αλλά οι κυριότεροι παράγοντες κατά σειρά είναι:

- H πτητική συσκευή ( αιωρόπτερο ή αλεξίπτωτο πλαγιάς )

- Η ζώνη ανάρτησης και το κράνος.

- Το εφεδρικό αλεξίπτωτο.

Σ’ αυτό το κεφάλαιο θα αναφερθώ στα εφεδρικά αλεξίπτωτα.

Για να γίνουν πιο απλά και τυποποιημένα τα πράγματα διαχώρισα σε πέντε θέματα που θα προσπαθήσω να αναλύσω με τον απλούστερο δυνατό τρόπο.

1. Αιτίες αποτυχίας ανάπτυξης του εφεδρικού αλεξιπτώτου για λόγους που δεν οφείλονται σε λάθος του πιλότου.

2. Αιτίες αποτυχίας ανάπτυξης του εφεδρικού που οφείλονται σε λάθη του πιλότου.

3. Λύσεις απεμπλοκής της ρίψης και ανάπτυξης του εφεδρικού.

4. Τοποθέτηση και Συντήρηση του εφεδρικού αλεξιπτώτου.

5. Κριτήρια επιλογής αγοράς του εφεδρικού αλεξιπτώτου.

ΑΝΑΛΥΣΗ

1..Αιτίες αποτυχίας ανάπτυξης του εφεδρικού αλεξιπτώτου για λόγους που δέν οφείλονται σε λάθος του πιλότου.

- Πολλές φορές πιλότοι με κοντά χέρια ειδικά μάλιστα με τον περιορισμό της χειμερινής ενδυμασίας δεν κατάφεραν να πιάσουν την λαβή εξαγωγής του εφεδρικού.

Πρέπει κάθε πιλότος αφού τοποθετήσει το εφεδρικό πάνω στη ζώνη του να κάνει δοκιμή και τακτικά αναπαραστάσεις ανάπτυξης του εφεδρικού. Καλό επίσης είναι κατά την αγορά της ζώνης να ζητά τα στοιχεία αυτής όπως και να την δοκιμάζει κάνοντας ταυτόχρονα δοκιμή ανάπτυξης του εφεδρικού.

- Η απόσταση των ιμάντων της λαβής απελευθέρωσης με τις περόνες ασφαλείας είναι πολύ μικρή με αποτέλεσμα κατά το τράβηγμα να μην απελευθερώνονται οι περόνες και ο σάκος να παραμένει κλειστός.

Το μήκος αυτών των ιμάντων σύνδεσης της λαβής με τις περόνες πρέπει να είναι αρκετό ώστε κατά το τράβηγμα της λαβής να γίνεται άνετα η έξοδος των περονών .

Δοκιμάστε το και αν χρειάζεται αλλάξτε η επιμηκύνετε τους ιμάντες.

Είναι προτιμότερο τέτοιες διορθώσεις να γίνονται από έμπειρα άτομα αν όχι από τον ίδιο τον κατασκευαστή.

- Υπάρχουν τύποι ασφάλισης του σάκου με τη χειρολαβή όπου ένα σκληρό πλαστικό διαμέτρου 2-4 χιλιοστά περνά μέσω της λαβής και τα άκρα του χρησιμεύουν σαν περόνες.

Σ΄ αυτούς τους τύπους προσέξτε οι άκρες να είναι κομμένες με τέτοιο τρόπο που να μην έχουν μείνει ίνες. Αυτές οι ίνες μπορούν να εμπλακούν στις θηλιές κλεισίματος ή στο καπάκι του container και να είναι αδύνατη η απελευθέρωση του εφεδρικού.

- Αδυναμία απελευθέρωσης της περόνης και του σάκου λόγω ισχυρής επικόλλησης των velcro.

Αυτό είναι ένα σημείο που πρέπει να το προσέξουμε ιδιαίτερα.

Πολλοί κατασκευαστές χρησιμοποιούν velcro για την συγκράτηση του εφεδρικού στην

θήκη ( container ) της ζώνης.

Η πιο ιδανική λύση είναι στο να μην υπάρχει καθόλου velcro και το εφεδρικό να συγκρατείται στο container μόνο με καμπυλωτές περόνες ασφαλείας. Υπάρχουν αρκετά τέτοια συστήματα όπως σύστημα ‘φάκελος’ κ.α.

Εφ όσον υπάρχει velcro θα πρέπει να προσέξουμε τα εξής :

To φάρδος του velcro να μην υπερβαίνει τα 2 εκατοστά. Εχει σημειωθεί ότι υπάρχουν velcro που μία τετραγωνική ίντσα κρατά το βάρος ενός ανθρώπου.

Τα άγκιστρα του velcro είναι πλαστικά και εύκαμπτα όταν είναι ζεστά. Οταν όμως κρυώσουν είτε λόγω χαμηλής θερμοκρασίας τον χειμώνα είτε χαμηλής θερμοκρασίας στις πτήσεις με μεγάλο ύψος, τότε γίνονται σκληρά. άκαμπτα και μπορεί να κολλήσουν.

Μπορείτε να δοκιμάσετε τη συμπεριφορά του velcro τοποθετώντας το αλεξίπτωτο σε χαμηλή θερμοκρασία ( - 5 ο με 10 ο C )

Ενα άλλο πρόβλημα που μπορεί να δημιουργήσει εμπλοκή στο velcro είναι οι γωνίες επικόλλησης στο container. Προσέξτε πάντα στην επικόλληση η φορά των αγκίστρων που επικολλούνται στην ίδια επιφάνεια του θηλυκού να είναι ίδια.

Ελέγχετε πριν από κάθε πτήση την κατάσταση των velcro και διορθώστε τυχόν προβλήματα.

- Ισχυρά λαστιχάκια εμποδίζουν την απελευθέρωση του σάκου συσκευασίας ή και το ξεδίπλωμα των αρτανών.

Μερικά συστήματα συσκευασίας αρτανών έχουν προσδεδεμένα πάνω στο σάκο συσκευασίας λάστιχα σκληρού τύπου για τη συγκράτηση των αρτανών και του κεντρικού ιμάντα.

Αυτός ο τύπος θα καθυστερήσει ή και θα μπλοκάρει την ανάπτυξη του εφεδρικού .

Τα λάστιχα δεν συνιστάται να είναι προσδεδεμένα πάνω στο σάκο συσκευασίας.

Ο καλύτερος τύπος σάκου ανάπτυξης έχει ένα σύστημα συσκευασίας πέντε σταδίων και ξεχωριστό διαμέρισμα για τις αρτάνες χωρίς να χρειάζονται λάστιχα στήριξης.

Στα συστήματα συσκευασίας επίσης πολλές φορές χρησιμοποιούνται λαστιχάκια για τις διπλωμένες αρτάνες.

Τα λαστιχάκια αυτά πρέπει απλώς να συγκρατούν τις αρτάνες,να μην είναι σφιχτά ,να μην είναι περισσότερο από 1,5mm και να αντικαθίστανται συχνά.

-Να σφηνώσει ο θόλος μέσα στο σάκο συσκευασίας.

Οι πιο σημαντικοί λόγοι που μπορούν να δημιουργήσουν αυτή την εμπλοκή είναι η λανθασμένη τοποθέτηση του θόλου μέσα στο σάκο και η υγρασία.(να έχει κολλήσει ο θόλος στο σάκο ).

- Υγρασία.

Το αλεξίπτωτο πρέπει να διατηρείται στεγνό. Η ύπαρξη υγρασίας μπορεί να δημιουργήσει εμπλοκή ακόμα και αν η εξαγωγή προς ανάπτυξη είναι επιτυχής. Το υλικό που είναι κατασκευασμένα τα εφεδρικά είναι υδρόφιλο και ευαίσθητο. Με την υγρασία μπορεί ο θόλος να δημιουργήσει συγκόλληση στα διπλώματα και αδυναμία αποκόλλησης προς ανάπτυξη.

Επίσης όπως προηγουμένως αναφέρω μπορεί να επικολληθεί επί του σάκου και να μην εξέλθει προς ανάπτυξη. Ο μόνος τρόπος αποφυγής είναι η αποθήκευση σε στεγνούς με φυσιολογική θερμοκρασία χώρους και η τακτική συντήρηση επανασυσκευασίας.

- Μικρό μέγεθος του κεντρικού ιμάντα.

Πολλά ατυχήματα συνέβησαν επειδή ο κεντρικός ιμάντας ήταν κοντός.

Μετά την εξαγωγή προς ανάπτυξη σε ατυχήματα με αιωρόπτερα πολλές φορές μάλιστα μετά την ανάπτυξη του θόλου οι αρτάνες μπλοκαρίστηκαν στον αητό σε σημεία όπως τα wing tips τα συρματόσχοινα κ.α. .

Είναι σημαντικό το μήκος του κεντρικού ιμάντα από το σημείο ανάρτησής του έως του σημείου πρόσδεσης των αρτανών να είναι όσο το δυνατό μεγαλύτερο από το μέγιστο μήκος του ακροπτερυγίου της συσκευής που πετάμε η του ολικού ύψους του αλεξιπτώτου πλαγιάς.

- Εγχειρίδιο τοποθέτησης και συντήρησης.

Πολλές φορές η ποιότητα των εγχειριδίων είναι πολύ κακή. Υπάρχουν εγχειρίδια κατασκευαστών συντομογραφημένα , δυσανάγνωστα , κακώς φωτοτυπημένα κλπ όπου είναι δύσκολο

κάποιος να καταλάβει ορισμένες πολύ ζωτικής σημασίας λεπτομέρειες.

Απαιτείστε από τον κατασκευαστή ή τον αντιπρόσωπό του να σας δώσει κάθε πληροφορία και κάθε έντυπο που αναφέρεται στο εφεδρικό σας γιατί μετά από μία αποτυχημένη ανάπτυξη δεν θα μπορείτε να του ζητήσετε τίποτα.......

2. Αιτίες αποτυχίας ανάπτυξης του εφεδρικού από λάθος του πιλότου.

Πολλές φορές ο ανθρώπινος παράγοντας γίνεται κύρια αιτία δημιουργίας ατυχήματος και στην περίπτωσή μας αιτία αποτυχημένης ανάπτυξης του εφεδρικού.

Μερικές αιτίες είναι :

- Πανικός

H κυριότερη αιτία που μπορεί να κάνει ένα πιλότο να αποτύχει σε μία κατάσταση ανάγκης.

Ο πανικός είναι ένα συναίσθημα που δεν μπορεί να ελεγχθεί απόλυτα από κανέναν.

Ο βαθμός ελέγχου όμως εξαρτάται από τις γνώσεις την σχετική προετοιμασία και την επί το πλείστον δυνατή εξοικείωση..

Η συνταγή σ΄ αυτή την περίπτωση είναι :

- Κάντε συχνά αναπαραστάσεις καταστάσεων ανάγκης. Υπάρχουν πολλοί τρόποι που σε κάθε λέσχη ή και ατομικά μπορείτε να εκπαιδευτείτε.

- Κάντε κατά τις ήρεμες πτήσεις σας όλες τις κινήσεις και εικονικές ενέργειες κατάστασης ανάγκης. Κάντε το συνήθεια.

Οι επαγγελματίες πιλότοι των αεροπλάνων ανάλογα με την εταιρεία κάνουν ακόμα και κάθε εξάμηνο Emergency training Simulation γενικού περιεχομένου όπως και ειδικού της συγκεκριμένης συσκευής που πετάν την τρέχουσα περίοδο ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ.

- Λανθασμένη στιγμή απόφασης ρίψης του εφεδρικού.

Η θεωρία λεει ότι πριν πάρουμε την απόφαση να ρίξουμε το εφεδρικό, πρέπει να προσπαθήσουμε αν είναι δυνατόν να επαναφέρουμε τη συσκευή σε πτήση.

Αυτό όμως εξαρτάται από πολλές παραμέτρους. Απλά , χωρίς περιπλοκές πρέπει να λάβουμε υπ΄όψη ότι την χρήση των σωστικών την κάνουμε σε περιθώρια που επιτρέπουν διόρθωση πιθανών εμπλοκών σε κατάλληλο ύψος και σίγουροι ότι η συσκευή μας δεν

μπορεί να συνεχίσει την πτήση.

Μην ανεβείτε λοιπόν στο τρίγωνο να δέσετε το cross bar που έσπασε αλλά πετάξτε αμέσως το αλεξίπτωτο.

Αντιθέτως πολλές φορές πιλότοι χωρίς ιδιαίτερο λόγο έριξαν το εφεδρικό και προκάλεσαν ατύχημα.

- Εγκατάλειψη προσπάθειας ρίψης.

Πολλά ατυχήματα θα είχαν αποφευχθεί αν οι πιλότοι δεν εγκατέλειπαν την προσπάθεια.

Διατηρείστε την ψυχραιμία σας και προσπαθήστε μέχρι τελευταία στιγμή την διάσωσή σας.

Τινάξτε δυνατά τον ιμάντα μήπως και ανοίξει ο μπλοκαρισμένος θόλος.

Ξαναμαζέψτε το μη ανεπτυγμένο αλεξίπτωτο και ξαναπετάξτε το να αναπτυχθεί

Εχει αποδειχθεί ότι σε καταστάσεις ανάγκης ο ανθρώπινος εγκέφαλος λειτουργεί και 10 φορές γρηγορότερα η δε μυϊκή δύναμις μπορεί και να πενταπλασιαστεί.

- Κακή συντήρηση και συσκευασία.

« Δεν βαριέσαι, αχρείαστο να είναι αλλά όταν χρειαστεί εγώ θα το πετάξω»!

Μία έκφραση που λίγο η πολύ ο καθένας έχει ακούσει.

Δέν φταίει ο κατασκευαστής ούτε το αλεξίπτωτο που δεν συντηρήθηκε σωστά και στην ώρα του η δεν συσκευάστηκε σωστά .

Αν δεν ξέρετε και δέν είστε σίγουροι γι αυτό που κάνετε ζητάτε την συντήρηση και συσκευασία από έμπειρους.

Στην ελεύθερη πτώση τα εφεδρικά συντηρούνται και συσκευάζονται από ειδικούς ανθρώπους που υπογράφουν στο ειδικό flight book του αλεξιπτωτιστή.

- Κακή τοποθέτηση στη ζώνη και ακούσιες αναπτύξεις.

Εχει συμβεί πολλές φορές λόγω κακής τοποθέτησης να ανοίξει ακούσια το εφεδρικό και να προκληθεί ατύχημα..

Ελέγχετε πριν από κάθε σας πτήση την κατάσταση του εφεδρικού.


3. Λύσεις απεμπλοκής της ανάπτυξης του εφεδρικού.

Σε περίπτωση εμπλοκής του εφεδρικού διατηρείστε την ψυχραιμία σας .

- Εντοπίστε από που προήλθε η εμπλοκή και προσπαθήστε ήρεμα να αποκαταστήσετε.

- Δεν ανοίγει το velcro ? Προσπαθήστε να το ανοίξετε με τα χέρια σας.

- Δεν βγαίνουν οι περόνες ? βγάλτε τις με τα χέρια σας.

- Σας έμεινε η χειρολαβή στα χέρια ? Πάρτε στα χέρια σας τον σάκο και πετάξτε τον.

- Μπλοκαρίστηκαν οι αρτάνες ? Τραβήξτε τις με τα χέρια να ξεμπλοκάρουν.

- Μπλέχτηκαν οι αρτάνες ? Μαζέψτε πίσω και ξαναπετάξτε το.

- Μπλοκαρίστηκε ο θόλος στο σάκο ? Τινάξτε δυνατά τον κεντρικό ιμάντα μήπως και ξεμπλοκαριστεί ο θόλος. Αν όχι μαζέψτε πίσω το αλεξίπτωτο βγάλτε τον σάκο και ξαναπετάξτε.

-Κάποια /ες αρτάνες μπλέχτηκαν κάπου αλλά ο θόλος άνοιξε ?

Προσπαθήστε τινάζοντας τον αητό μήπως και απελευθερωθεί /ούν. Αν έχετε ανάπτυξη του θόλου μην ξαναμαζέψετε.

ΠΡΟΣΟΧΗ : ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΝΕΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝ Ο ΘΟΛΟΣ ΕΧΕΙ ΑΝΑΠΤΥΧΘΕΙ ΠΛΕΟΝ ΤΟΥ 50 %.

ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΣΟΒΑΡΟΤΕΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.

ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΤΕ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΕΙ Ο ΘΟΛΟΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ.

4. Τοποθέτηση και συντήρηση αλεξιπτώτου.

Πού να τοποθετήσω το αλεξίπτωτό μου ?

Για αιωρόπτερα:

Εδώ οι γνώμες διαφέρουν.

Προσωπική μου και υπερισχύουσα θέση είναι αυτή στο στήθος.

- Υπέρ :

- Η προστασία του πιλότου σε πρόσκρουση με το στήθος.

- Η άριστα ορατή και κοντά και στα δύο χέρια χειρολαβή.

- Κατά :

- Θέλει προσοχή σε τυχόν προβλήματα που μπορούν να δημιουργηθούν μετά από μία προσγείωση σε θέση ψαράκι ( αποκόλληση velcro , εξαγωγή της περόνης , χώματα κα ).

- Aναγκάζει τον πιλότο να αναρτηθεί πιο ψηλά ώστε το αλεξίπτωτο να μην τρίβεται στη μπάρα του τριγώνου με αποτέλεσμα να ανεβάζει το κέντρο ανάρτησης.

Πλευρική :

Μία θέση που συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια

- Υπέρ :

-Λιγότερη προσοχή από προβλήματα λόγω κακής προσγείωσης και βρώμας.

- Καλύτερη αεροδυναμική και χαμηλότερο κέντρο βάρους του πιλότου.

- Κατά :

- Δύσκολα ορατή χειρολαβή.

- Δύσκολη και μακριά θέση χειρολαβής ( κυρίως για πιλότους με κοντά χέρια η οποία μπορεί να πιαστεί μόνο με το ένα χέρι.

- Περισσότερες πιθανότητες δημιουργίας προβλήματος στον πιλότο σε περίπτωση ρίψης του αλεξιπτώτου από την αντίθετη φορά που είναι ο κεντρικός ιμάντας.( Να τυλιχτεί γύρω από το σώμα του πιλότου, ακόμα και από το λαιμό του ).


Για τα αλεξίπτωτα πλαγιάς:

Πλευρική θέση

Υπέρ: -Η χειρολαβή είναι ορατή και εύκολο να πιαστεί..

Κατά :-Το μονόπλευρο βάρος κυρίως για τις καθιστές ζώνες (Parapente) είναι παράγοντας ανισορροπίας του πιλότου κατά την πτήση, κυρίως σε ένα ασύμμετρο κλείσιμο όπου δημιουργείται κλήση από την πλευρά του εφεδρικού.

Υπάρχει επίσης κίνδυνος ακούσιου ανοίγματος του εφεδρικού όταν ο πιλότος κάθεται

στη θέση πτήσης, όταν απογειώνεται, ή κατά την πτήση όταν κάποιος έχει κοντά χέρια.

Θέση στην κοιλιά

Υπέρ: - Η χειρολαβή είναι πολύ καλά ορατή και εύκολο να πιαστεί.

Κατά: - Η θέση αυτή απαιτεί έναν επιπλέον χειρισμό και σύστημα, γιατί το εφεδρικό πρέπει να τοποθετείται στη ζώνη πριν την απογείωση και να αφαιρείται μετά την προσγείωση.

Επίσης σε σπειροειδή πτήση με τον θόλο μπροστά , οι ιμάντες των ώμων είναι εύκολο να πιαστούν στην λαβή του εφεδρικού.

Πίσω θέση

Υπέρ:- Είναι η πιο συνηθισμένη θέση και χρησιμοποιείται περισσότερο , επειδή πολλές ζώνες καθιστού τύπου έχουν θέση στην πίσω πλευρά.

Παρόλα αυτά η λαβή πρέπει να είναι σε σημείο ώστε να πιάνεται εύκολα..

Κατά: - Συνήθως η λαβή είναι δύσκολα ορατή και επίσης οι πιλότοι φορούν γάντια.

Γι αυτούς τους λόγους, οι πιλότοι πρέπει να αφομοιώσουν πολύ καλά μια αυτόματη κίνηση, ώστε το χέρι να βρίσκει πάντα μηχανικά την λαβή του εφεδρικού

Προσέξτε το μέγεθος της λαβής να μην είναι πολύ μεγάλο, γιατί κατά την πλευρική ρίψη του αλεξιπτώτου με μεγάλη χειρολαβή είναι πολύ δύσκολος ο δυναμικός έλεγχος.
Πρέπει επίσης, να ελέγχονται οι ακριβείς θέσεις των γάντζων που ρυθμίζουν την έξοδο από τον εξωτερικό σάκο της ζώνης.

Κάνει η ζώνη μου για το συγκεκριμμένο αλεξίπτωτο?

Μία πολύ σωστή ερώτηση.

Κάθε ενδιαφερόμενος πρέπει όταν αγοράζει μία ζώνη να ρωτήσει τον κατασκευαστή αν ο τύπος του αλεξιπτώτου που έχει επιλέξει κάνει για την συγκεκριμένη ζώνη.

Συνήθως οι κατασκευαστές έχουν προβλέψει τη δυνατότητα τοποθέτησης μεγάλου εύρους αλεξιπτώτων όπως και αντίστοιχα οι κατασκευαστές αλεξιπτώτων.

Εκτός αυτού σε περίπτωση που μία ζώνη δεν προβλέπει την τοποθέτηση του συγκεκριμένου τύπου εφεδρικού που εσείς επιλέξατε ένας καλός κατασκευαστής ζώνης δέχεται να σας ράψει μία ζώνη στις δικές σας διαστάσεις που θα του δώσετε και με τις προδιαγραφές του αλεξιπτώτου σας

Συντήρηση του εφεδρικού αλεξιπτώτου :

Είναι το κλειδί της καλής λειτουργίας.

Η συντήρηση του αλεξιπτώτου πρέπει να γίνεται ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες του κατασκευαστή.

Γενικοί κανονισμοί είναι :

- Φυλάτε τη ζώνη σας και το αλεξίπτωτο σε χώρο με φυσιολογική θερμοκρασία 15-22 ο C και χαμηλά ποσοστά υγρασίας.

- Μην αφήνετε εκτεθειμένα στον ήλιο. Η Υπεριώδης ακτινοβολία καταστρέφει την αντοχή των υφασμάτων ακόμα και αν αυτά είναι συσκευασμένα.

Αρκετοί κατασκευαστές χρησιμοποιούν για τους σάκους συσκευασίας υφάσματα με προστασία στις υπεριώδεις ακτίνες.

- Κάντε επανασυσκευασία και συντήρηση σύμφωνα με το εγχειρίδιο του κατασκευαστή κάθε έξη μήνες ή κάθε φορά που δημιουργείται κάποιο μη φυσιολογικό πρόβλημα όπως βρέξιμο ακόμα και σε βροχή, κακή προσγείωση με επιρροή στο αλεξίπτωτο κλπ.

- Κατά το πακετάρισμα ελέγχετε σταδιακά ότι κάθε πράγμα που έχετε συσκευάσει μπορεί πολύ εύκολα να ανοίξει κατά την ανάπτυξη.

- Ζητήστε από τον κατασκευαστή να σας κάνει τις κατά απαιτούμενα χρονικά διαστήματα επιθεωρήσεις βάσει του εγχειριδίου ( Κατάσταση και αντοχή θόλου, αρτανών και παρελκομένων ).

- Αν δεν είστε 100 % σίγουροι και γνώστες αυτού που κάνετε ζητείστε από τον κατασκευαστή ,τον αντιπρόσωπό του ή κάποιο έμπειρο στον τύπο συσκευαστή να σας κάνει τη συντήρηση..

- Να ελέγχετε πριν από κάθε πτήση τη χειρολαβή, τα velcro, τις περόνες και ό,τι είναι ορατό.

- Κατά την αγορά του αλεξιπτώτου απαιτείστε από τον πωλητή να κάνετε μαζί μία δοκιμαστική αναπαράσταση ανάπτυξης. ( Υπάρχουν πολλοί τρόποι ).

Επαναλαμβάνεται κατά καιρούς μόνοι σας αυτό ( μπορεί να γίνεται πριν από κάθε συντήρηση επανασυσκευασίας ).


5.Κριτήρια επιλογής αγοράς αλεξιπτώτου
:

Τα κριτήρια επιλογής για την αγορά του εφεδρικού αλεξιπτώτου εξαρτώνται από πολλές παραμέτρους. Για να γίνω συγκεκριμένος και να μη σας μπερδέψω χώρισα τις κυριότερες από αυτές σε δύο τομείς

Τις αναγκαίες και τις ας πούμε προαιρετικές.


Αναγκαίες :

- Το εφεδρικό πρέπει να είναι γνωστού και αποδεκτού στο κοινό κατασκευαστή, ο οποίος παρέχει πλήρες service .

Ο κατασκευαστής ενημερώνει έγκαιρα όλους τους κατόχους με ειδικά Service bulletin για κάθε αλλαγή που απαιτείται να γίνει στον τύπο του αλεξιπτώτου.

- Πρέπει να έχει πιστοποιητικό καταλληλότητας από διεθνώς αποδεκτές αρχές όπως οι DHV , FIVL,BHGA,SHV,USHGMA κ.α.

- Πρέπει να τηρεί τις προδιαγραφές του πιλότου ( βάρος, ολικό βάρος πιλότου με εξάρτηση, τύπος πτητικής συσκευής ).

- Να έχει χαμηλό βαθμό καθόδου, γρήγορη ανάπτυξη και καλή ευστάθεια.

- Ο βαθμός καθόδου με τον συγκεκριμένο πιλότο και αητό να μην είναι μεγαλύτερος από 6 m/sec.

- Να είναι προσαρμόσιμο χωρίς επεμβάσεις στη ζώνη σας.

- Να συνοδεύεται με αναλυτικό και ευκολονόητο εγχειρίδιο Τεχνικών στοιχείων και συντήρησης.( Technical and service manυal ).

- Ο επιλεγόμενος τύπος να καλύπτει τις πτητικές σας προδιαγραφές και ανάγκες ( Περιοχές, Υψος, τρόπος πτήσεων ) τουλάχιστον κατά 75 %.

- Θεωρητικά για να επιλέξει κάποιος το μέγεθος του ιδανικού θόλου που του ταιριάζει παίρνει το minimum του θόλου σε Μ2 με τον τύπο :
Μικτό βάρος πιλότου Χ 2,5 / 6,35

Προαιρετικές :

- Το υλικό κατασκευής του θόλου να είναι υψηλών προδιαγραφών.

- Να μην περιέχει velcro

- Ο σάκος συσκευασίας να είναι με απλά συστήματα ,ευρύχωρος και να μην έχει συστήματα με σκληρά λάστιχα.

- Ο σάκος συσκευασίας να είναι U.V. προστασίας.

- Οι αρτάνες να είναι Kevlar.

Κόστος αγοράς :

Φυσικά μετά απ΄ όλα αυτά θα με ρωτήσετε. Ποιο είναι το κόστος ενός εφεδρικού και πόσο πρέπει ένας πιλότος να διαθέσει?

Οπως ξέρετε και καταλαβαίνετε το εφεδρικό αλεξίπτωτο είναι το μοναδικό αντικείμενο του εξοπλισμού σας που θα εξαρτηθεί η ίδια σας η ζωή σε κατάσταση ανάγκης.

Μπορεί όπως όλοι μας ευχόμαστε να μη μας χρειαστεί ποτέ και να γίνει ένα άχρηστο αχρησιμοποίητο πράγμα. Μόνο όμως ότι το έχετε μαζί σας σημαίνει ότι στηρίζεστε σ’ αυτό και η ζωή σας δεν εξαρτάται από μερικές δεκάδες χιλιάδες δραχμές.

Μην σκεφθείτε λοιπόν καθόλου το κόστος ειδικά γι αυτό το αντικείμενο αλλά πάρτε αυτό το πιο σίγουρο και στις κατάλληλες προδιαγραφές που όταν χρειαστεί θα δουλέψει..

Οι αλεξιπτωτιστές ελεύθερης πτώσης πολλές φορές πληρώνουν περισσότερα για τα σωστικά μέσα απ ότι για το κυρίως αλεξίπτωτό τους. Αυτό γιατί έχουν κατανοήσει πολύ καλά ότι αν χρειαστεί πρέπει ν΄ ανοίξει..

Τι τύπο εφεδρικού να αγοράσω ?

Υπάρχουν και άλλα συστήματα για την εξαγωγή και ρίψη του εφεδρικού όπως με φιάλες πεπιεσμένου αέρα ή με εκρηκτική ύλη ρουκέτες και συστήματα με ελατήριο.

Αυτά τα συστήματα είναι απλά και ενεργοποιούνται εύκολα , επιτρέποντας πιο γρήγορο

άνοιγμα..

Μέχρι σήμερα όμως, το κλασικό χειροκίνητο σύστημα είναι το πιο εύχρηστο λόγω του απλού τρόπου κατασκευής, του χαμηλού κόστους και της αποτελεσματικότητάς του σε περίπτωση

εμπλοκής.


ΚΙ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ ΛΕΜΕ "ΑΧΡΕΙΑΣΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ"
ΚΑΛΕΣ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΕΣ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΙΣ !!

Σχόλια (163)