Αρχική arrow Βαξεβανάκης Γιώργος
Βαξεβανάκης Γιώργος

ΠΤΗΣΕΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ (ΜΕΡΟΣ 1)

Share via email, networking sites and bookmark using any service!

Αγαπητοί φίλοι και συνάδελφοι,

Δεν βρίσκομαι σήμερα εδώ για να σας κάνω τον έξυπνο ούτε να σας μάθω να πετάτε.

Γνωρίζω καλά ότι όλοι σας είστε πιλότοι υψηλών επιδόσεων και όλοι γνωρίζετε ότι μετά την απόκτηση των γνώσεων και εμπειριών που φέρουν έναν πιλότο στα υψηλά στανταρτς , οι επιδόσεις και τα αποτελέσματα ιδίως σε περιβάλλον αγώνων στηρίζονται κατά:
2% στην τύχη

8% στην τεχνική ( επιδεξιότητα ) και

90 % στην ΚΡΙΣΗ

Οι συντελεστές και παράγοντες που οδηγούν κάθε πιλότο να βελτιώσει και να τελειοποιήσει τις επιδόσεις του διαφέρουν και εξαρτώνται από ανομοιόμορφες παραμέτρους όπως :

Τον χαρακτήρα του ανθρώπου

Τον χρόνο που διαθέτει

Τον τρόπο και τόπο που εξασκείται

Τις συσκευές που χρησιμοποιεί

Την στήριξη και βοήθεια που έχει και τόσα άλλα.

Αυτή όμως η παράμετρος που αναμφισβήτητα παραμένει αμετάβλητη και μπορεί να είναι ομοιόμορφη είναι:


Ο ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ

Και είναι ο παράγοντας που θα βοηθήσει κάθε πιλότο να φθάσει στα υψηλότερα επίπεδα των επιδόσεων και αποτελεσμάτων και να ενισχύσει τον κυριότερο παράγοντα την " ΚΡΙΣΗ "

Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω και να σας υπενθυμίσω όσα περισσότερα μπορώ από τις γνώσεις και εμπειρίες μου, πιστεύοντας ότι θα βοηθήσω κατά ένα μικρό ποσοστό τον σκοπό σας.

Ισως ακόμα και να διαβασετε πράγματα που ήδη γνωρίζετε.

Πιστεύω ότι ακόμα και η υπενθύμιση είναι ένας τρόπος να αντιληφθείτε και να επανεξετάσετε πληροφορίες που ίσως ακούσια αγνοήσατε.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν..

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ

Εάν όλοι οι πιλότοι είχαν τις ίδιες προϋπόθεσης και δυνατότητες εκπαίδευσης και εξάσκησης χρησιμοποιώντας τις ίδιες συσκευές θα έφταναν στο ίδιο αποτέλεσμα?
ΟΧΙ .. γιατί όμως ?
Εδώ ανοίγει ένα μεγάλο κεφάλαιο που βασίζεται στην παράμετρο

Χαρίσματα Προσωπικότητας και χαρακτήρα!
Θα πείτε λογικά : Και μπορώ εγώ να αλλάξω την προσωπικότητα μου και τον χαρακτήρα μου?

Όχι αλλά με την συλλογή πληροφοριών και τον εμπλουτισμό των γνώσεων μπορείς να προσαρμοστείς και να βελτιωθείς!

Τι να βελτιώσω? Που να προσαρμοστώ? Πια είναι αυτά τα χαρίσματα? Θα ρωτήσεις..

ΔΙΑΙΣΘΗΣΗ
Ένα μεγάλο χάρισμα είναι Η ΔΙΑΙΣΘΗΣΗ

Το δώρο της διαίσθησης που δεν διδάσκεται , αναπτύσσεται από τον ίδιο τον πιλότο με την εξάσκηση ,τις εμπειρίες του και την συλλογή πληροφο-ριών και γνώσεων.

Ένα μέσο που βοηθά στην ανάπτυξη της διαίσθησης είναι η πρακτική εξάσκηση με προκαθορισμό στόχων που μπορούν να επιτευχθούν!
Η επίτευξη του στόχου βοηθά στην απόκτηση εμπειρίας και στην ανάπτυξη της διαίσθησης σε παρόμοιες καταστάσεις.
Άλλο μέσο είναι Η παρατήρηση άλλων πιλότων, ο καλοπροαίρετος διάλογος ,η ανταλλαγή πληροφοριών , η αποδοχή γνώμης.

ΦΑΝΤΑΣΙΑ

Ένα ακόμα  χάρισμα !!
Καλός πιλότος είναι αυτός που μετά από σχετική παρατήρηση μπορεί να φανταστεί και να δημιουργήσει το σκηνικό της συνέχειας.

Η διαδικασία αυτή είναι συνειδητή και ασυνείδητη , είναι χάρισμα που μπορεί όμως να ενισχυθεί από τις εμπειρίες , και τις γνώσεις

Που είναι τα θερμικά?, πως ταξιδεύουν ?
γιατί ο ΧΧΧΧΧ πετάει πάνω από αυτό το λόφο?

Μαζεύοντας πληροφορίες, ρωτώντας, συζητώντας, διαβάζοντας βιβλία και Άρθρα σε περιοδικά μπορούμε να αναπτύξουμε τη Φαντασία μας.

ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ

Για να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας και να βελτιώσουμε τα χαρίσματά μας πρέπει να ξεπεράσουμε το σύνδρομο του προχωρημένου και του καλύτερου.

  • ΑΑΑ!! Ο ΧΧΧΧΧ ήταν τυχερός.!
  • Επεσα σε ένα καθοδικό φοβερό.!!!
  • Τι κάνει ο @#$%? ..Ας πρόσεχε!
  • Έμεινα από μπαταρία στο βάριο.
  • Την στιγμή που απογειώθηκα … άλλαξαν όλες οι συνθήκες.

Και άλλα πολλά τέτοια ακούμε ή λέμε για να δικαιολογήσουμε!

ΠΑΡΑΜΕΡΙΣΤΕ ΤΟΝ ΕΓΩΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ

Αναρωτηθείτε, ψάξτε, ακούστε , συζητήσετε, μην ντρέπεστε, μαζέψτε πληροφορίες, δώστε βασισμένες εξηγήσεις, διασταυρώστε γνώμες, μην κατηγορείτε, συμβουλέψτε καλοπροαίρετα, συμβουλευθείτε, ενημερωθείτε ,μην υποτιμάτε. Όλα αυτά θα σας βοηθήσουν στον εμπλουτισμό των γνώσεων στη διόρθωση , στη βελτίωση!!

Ο ΦΟΒΟΣ

Ο φόβος είναι ένα φυσιολογικό συναίσθημα που κρατά τις ισορροπίες.

Είναι ένας φυσιολογικός μηχανισμός επιβίωσης.

Πάντα υπάρχει φόβος που ανάλογα με τις καταστάσεις σε συνάρτηση με τις γνώσεις μετατρέπεται σε ισορροπητή σωστών αποφάσεων και λογικών ενεργειών ή σε πανικό και αποτυχία ακόμα και δημιουργία ατυχήματος.

Μην αγνοείτε αλλά εκμεταλλευτείτε τον φυσιολογικό φόβο σας σαν θετικό στοιχείο.

Ακούστε το φόβο σας.

Ψάξτε να βρείτε την αιτία που υπάρχει και διορθώστε συγκεκριμένα.

Μήπως δεν κάνω σωστές απογειώσεις?

Καινούργιος αετός, ζώνη, Βάριο,GPS, Αγώνας, Αγνωστο βουνό, δυνατές συνθήκες, σύννεφα, ύψος , προσγείωση και τόσα άλλα.

Τι προκαλεί τον φόβο?

Εντοπίστε, ξεχωρίστε, εκπαιδευτείτε ,αποκτήστε γνώσεις, εξασκηθείτε, βελτιωθείτε.

Ξεχωρίστε πότε ο φόβος σας κάνει να συμπεριφέρεστε λογικά και πότε όχι.

Προχωράτε step by step και μην προτρέχετε.

Κάνετε συνεχή εξάσκηση και μην αφήνετε κενά.

Το άθλημα θέλει χρόνο, υπομονή και επιμονή!

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

Η εμπειρία οι γνώσεις η εξάσκηση σας κάνουν να παίρνετε αποφάσεις.

Οι αποφάσεις πρέπει να είναι δικές σας, οριστικές, λογικές , στις δυνατότητες και τα όριά σας με δυνατότητα αναθεώρησης.

Μην παρασύρεστε, ξεγελιέστε, υπερεκτιμάτε.

Συνειδητοποιείστε ότι εσείς παίρνετε τις αποφάσεις – ΜΟΝΟ ΕΣΕΙΣ-

Μην περιμένετε να πάρετε εκατοντάδες πληροφορίες για να αποφασίσετε.

Εκτιμήστε την καλύτερη και αποφασίστε.

Μάθετε να είστε υπομονετικοί .

Μην παραπλανηθείτε από τους άλλους .Εάν ναι κάντε το εφ΄όσον είναι προς την μεριά της ασφάλειας.

Ενισχύστε την εμπιστοσύνη σας

Προχωράτε step by step.

Μην παίρνετε εσπευσμένες αποφάσεις παρά μόνο όταν αφορά την ασφάλειά σας.

Μάθετε από τα λάθη σας και τα λάθη των άλλων και μην ψευτοδικαιολογείτε.

Την επόμενη φορά οι αποφάσεις σας θα είναι καλλίτερες.

Κρατάτε log book.

Για να παίρνουμε αποφάσεις χρειάζονται γνώσεις ,εμπειρία και ενδείξεις.

Το άθλημά μας έχει όμως να κάνει και με την φύση όπως και με παράγοντες που δεν μπορούμε να έχουμε μηχανικές ενδείξεις.

Επειδή το ανθρώπινο μάτι δεν μπορεί να εκτιμήσει με ακρίβεια τις αποστάσεις (ο διόφθαλμος τριγωνισμός δεν λειτουργεί πάνω από 3 με 6 μέτρα γιατί οι γωνίες είναι πολύ μικρές) χρησιμοποιείται βοηθητικό σύστημα που περιλαμβάνει σχετικά μεγέθη, σχετική κίνηση, θέση σε σχέση με τον ορίζοντα και αλλαγή πλοκής.

Επειδή όμως το έδαφος, τα δέντρα, τα σπίτια κλπ όταν φαίνονται από ψηλά δεν αποτελούν διακριτικά για τον καθορισμό αυτών των τεσσάρων παραγόντων εκτίμησης εκ των πραγμάτων αναγκαζόμαστε να κρίνουμε οπτικά ύψη και αποστάσεις.

Εδώ λοιπόν η εμπειρία και οι γνώσεις θα μας βοηθήσουν να δημιουργήσουμε με διάφορα κόλπα (τεχνικές(  ενδείξεις που θα μας βοηθήσουν να εκτιμήσουμε τις αποστάσεις και το ύψος.


ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΨΟΥΣ

Με καλή εξάσκηση σε χώρους γνώριμους μπορούμε να εξασκηθούμε να εκτιμήσουμε τις αποστάσεις με γωνίες.


προσεγγιση
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗΣ ΚΑΤΟΛΙΣΘΗΣΗΣ

κατολισθηση

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΙΧΝΟΥΣ (DRIFT)


drift
Ανάλογα με την απόκλιση (εκτροπή) διορθωνουμε αντιθετα την πορεία ώστε το ιχνος που διαγράφουμε
στο έδαφος να μας οδηγεί στο στόχο.

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΘΕΣΗΣ ΜΑΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ

position


ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗΣ ΠΤΗΣΗΣ ΣΕ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ (ΧΑΡΤΗ).

map

Μπορείτε να υπολογίζετε την απόσταση της πτήσης σας σε συνάρτηση με την αναγνώριση και τις αποστάσεις που αναγράφονται στο χάρτη.

(ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΜΕΡΟΣ ΙΙ)

« Προηγούμενα
ΕΦΕΔΡΙΚΑ ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΑ
Επόμενα »
FRANCIS ROGALLO

Σχόλια (59)

Ανάρτηση σχολίου

Δεν θα δημοσιευθεί

Ειδοποίησέ με μέσω e-mail σε απαντήσεις

Κωδικός ασφαλείας: Συλλαβισμός Συλλαβισμός


Δεν θέλω να λαμβάνω πλέον ειδοποιήσεις για νέα σχόλια σε αυτό το άρθρο

Online χρήστες

Έχουμε 103 επισκέπτες σε σύνδεση

Last users

Ιωάννης Βέλλης (jvellis)
zian (zian)
catalin (ufomankey)
rheajain (rheajain)
hoàng dũng (htdung228)
Χατζηβασιλειου Νικος (secudoor)
DurhamCarpet (DurhamCarpet)
ghjv2nn2sg (ghjv2nn2sg)
payal sharma (payalsharma)
μωραιτης (1111)

Σύνδεση Χρήστη





Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα; Δημιουργία λογαριασμού

Ο καιρός απο το windyty

CHHG
RSS 0.91
RSS 1.0
RSS 2.0
ATOM 0.3
OPML

Σχετικοί σύνδεσμοι