Αρχική arrow Νέα arrow Κοινή συνέντευξη τύπου υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών

Κοινή συνέντευξη τύπου υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών

Τρίτη, 07 Απρίλιος 2009

03/04/2009

Κοινή συνέντευξη τύπου υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ.Ευρυπίδη Στυλιανίδη και υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Κώστα Μαρκόπουλου

Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Καλή σας μέρα, σήμερα η επικοινωνία μας θα είναι ολίγον μονοθεματική, αλλά εξαιρετικά σημαντική.
Θέλω να σας καλωσορίσω στη σημερινή συνέντευξη Τύπου, να ευχαριστήσω εκ μέρους και του Μιχάλη Μπεκίρη το συνάδελφό μας Κώστα Μαρκόπουλο, τον Υπουργό Τουρισμού και να πω ότι εγκαινιάζουμε μια νέα εποχή συλλογικής δράσης και συνεργασίας μεταξύ των δύο Υπουργείων και μάλιστα στη μέση μιας σφοδρής διεθνούς οικονομικής κρίσης, προκειμένου αθροίζοντας τις προσπάθειές μας να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τις οποιεσδήποτε επιπτώσεις θα έχει η κρίση αυτή πάνω στην εθνική οικονομία και κυρίως πάνω στο ευαίσθητο κομμάτι του τουρισμού.

Είχαμε μία συνεργασία που την προετοιμάζουμε εδώ και καιρό και σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε μία σειρά από μέτρα τα οποία έχουν να κάνουν και με την αρμοδιότητα, με το πεδίο ευθύνης του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Και πιστεύουμε ότι σε αυτή τη δύσκολη για τον τουρισμό μας στιγμή, μπορούν να βοηθήσουν ώστε να ελαχιστοποιήσουμε τις οποιεσδήποτε αρνητικές συνέπειες και να στηρίξουμε την ελληνική αγορά.

-Το πρώτο και το πιο σημαντικό που έχουμε να σας πούμε είναι ότι αποφασίσαμε να αναστείλουμε την είσπραξη των χρημάτων τα οποία πληρώνει ως τέλη χρήσεως αεροδρομίου κάθε αεροπλάνο που μεταφέρει τουρίστες στην Ελλάδα. Το μέτρο αφορά βεβαίως τα περιφερειακά αεροδρόμια και είναι ένα μέτρο το οποίο πιστεύουμε ότι θα λειτουργήσει ως κίνητρο στους διεθνείς tour-operators, ώστε να φέρουν στην Ελλάδα μεγαλύτερο αριθμό τουριστών.
Παράλληλα με το μέτρο αυτό εκτιμούμε ότι θα διαχυθούν τα χρήματα αυτά στην ελληνική αγορά -διότι αποτελεί αυτό το ποσό που υπολογίζεται συνολικά να φτάνει γύρω στα 8 εκατομμύρια  αν λάβουμε ως μέτρο σύγκρισης τις προηγούμενες χρονιές- που θα γίνει αφορμή να αυξηθεί ο αριθμός των αφίξεων και επομένως η εμπορική και τουριστική κίνηση κατά την περίοδο που ξεκινά τον Απρίλιο και θα ολοκληρωθεί στα τέλη Σεπτεμβρίου.
Το μέτρο ισχύει μόνο γι΄ αυτή την περίοδο και μόνο για τα περιφερειακά αεροδρόμια, δηλαδή από αρχές Απριλίου μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου και βεβαίως συμπεριλαμβάνει τα τέλη προσγείωσης και παραμονής των αεροσκαφών στο έδαφος, καθώς και τις διάφορες προσαυξήσεις που έπαιρναν αυτά τα τέλη τις νυχτερινές ή τις μεσημβρινές ώρες αιχμής.
-Ένα άλλο μέτρο το οποίο έχουμε αποφασίσει, είναι να συνεργαστούμε και με μεικτά συνεργεία να αναμορφώσουμε τα αεροδρόμια κατά την περίοδο την τουριστική να έχουν την καλύτερη δυνατή εικόνα. Σε αυτό το πρόγραμμα 1,5 εκατομμύριο καταβάλλει το Υπουργείο Τουρισμού και το υπόλοιπο ποσό θα το καταβάλλει η ΥΠΑ και η υλοποίηση αυτού του εξωραϊσμού θα γίνει από μεικτά συνεργεία της ΥΠΑ και του Υπουργείου Τουρισμού, προκειμένου να ικανοποιεί αν θέλετε κάποια συγκεκριμένα «standards» βγάζοντας προς τα έξω την καλύτερη δυνατή εικόνα για τη χώρα μας.
-Ένα τρίτο σημείο και ένα τέταρτο, που είναι πιο στρατηγικά σημεία αυτά: Έχουμε ξεκινήσει και προετοιμάζουμε με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας μέτρα για την ανάπτυξη του αεραθλητισμού στη χώρα μας, συγκεκριμένα των υπερελαφρών αεροσκαφών, του αλεξιπτωτισμού, της ανεμοπορίας, των αιωροπτέρων, των αλεξίπτωτων πλαγιάς και του αερομοντελισμού.
Όλα αυτά τα σπορ, που μέχρι τώρα δεν ήταν τόσο διαδεδομένα στη χώρα μας, απευθύνονται σε ένα συγκεκριμένο είδος θεματικού τουρισμού και μπορούν -εφόσον αναπτυχθούν οι κατάλληλες αερολέσχες και οι απαραίτητες υποδομές, να προσελκύσουν ένα σημαντικό τμήμα ειδικού τουρισμού, που πιστεύουμε ότι μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη διαφόρων περιοχών της Ελλάδος.
Άλλωστε και ο καιρός, αλλά και η μορφολογία του εδάφους της χώρας μας, διευκολύνουν την ανάπτυξη τέτοιου είδους δραστηριοτήτων.
Τέλος, επεξεργαζόμαστε μαζί με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ολοκληρωμένο σχέδιο για την ανάπτυξη αεροδρομίων Γενικής Αεροπορίας, που είναι τα μικρά αεροδρόμια που μπορούν με υπερσύγχρονες υποδομές υποδοχής να υποδέχονται στη χώρα μας τα λεγόμενα lear jets.
Η κίνηση αυτή είναι πιο στρατηγική και βεβαίως αποβλέπει στο να μπορέσουμε να στοχεύσουμε και να προσελκύσουμε στην Ελλάδα πολύ υψηλού επιπέδου τουρισμό, ο οποίος είναι απαραίτητος και για την οικονομία και για το τουριστικό προφίλ, αλλά και για τη γενικότερη ανάπτυξη της χώρας.
Ένα μέτρο  το οποίο έχουμε αρχίσει ήδη να εφαρμόζουμε και πιλοτικά και έχουμε κάνει τις πρώτες κινήσεις, είναι η εγκατάσταση συστημάτων wi-fi και στους χώρους των αεροδρομίων, αλλά και στους πολυσύχναστους τουριστικούς χώρους και αρχαιολογικούς χώρους.
Θυμίζω ότι πριν από λίγο καιρό πιλοτικά τοποθετήσαμε μια πρώτη κεραία wi-fi στο Ναό του Επικούριου Απόλλωνα στην Πελοπόννησο. Αυτό θα συνεχιστεί και σε άλλες περιοχές, διότι μέσα από αυτά τα συστήματα διευκολύνουμε τις επικοινωνίες των επισκεπτών και την ίδια ώρα επίσης βοηθούμε τους επισκέπτες των συγκεκριμένων σημείων να ενημερώνονται με πληρότητα για την ιστορία και τον πολιτισμό της χώρας μας.
Ουσιαστικά χρησιμοποιούμε τις νέες τεχνολογίες, για να μπορέσουμε με αυτόν τον τρόπο να επικοινωνήσουμε με την πιο σύγχρονη μέθοδο τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδος, που δεν είναι άλλα από τον πολιτισμό, την ιστορία και τη φυσική της ομορφιά.
Αυτές είναι οι βασικές μας θέσεις και προτάσεις και θα ήθελα τώρα να παρακαλέσω τον αγαπητό συνάδελφο τον Κώστα Μαρκόπουλο να πάρει το λόγο.
Κ. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ: Να ευχαριστήσω την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών για τη φιλοξενία και για την υλοποίηση στην πράξη της συνεργασίας των δύο Υπουργείων και της απόδειξης ότι οι συναρμοδιότητες και στον τομέα του τουρισμού, αλλά και σε άλλους τομείς που υπάρχουν μεταξύ των Υπουργείων, είναι η κινητροδότηση για μας για τη συνεργασία μας.
Νομίζω ότι αυτό το οποίο γίνεται σήμερα δείχνει ότι υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός σε όλα τα επίπεδα της κυβερνητικής πολιτικής και ασφαλώς και στον τουρισμό. Μετά από διερεύνηση της αγοράς, μετά από ειλικρινείς συζητήσεις μεταξύ των δύο Πολιτικών Ηγεσιών, αποφασίσαμε, όπως ακούσατε, την αναστολή, τον μηδενισμό ουσιαστικά των τελών των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας για το εξάμηνο Απριλίου-Σεπτεμβρίου.
Γιατί γίνεται αυτό; Είναι ένα ακόμα κίνητρο για τους μεγάλους tour operators και τις αεροπορικές εταιρείες με μεγαλύτερη ευκολία στη φάση της διαχείρισης της κρίσης στο επίπεδο της τουριστικής ανάπτυξης της χώρας και της επισκεψιμότητος, να αποφασίσουν να αυξήσουν ενδεχομένως τον αριθμό των charters.
Τα 8 εκατομμύρια ευρώ αναλύονται σε ένα ποσό της τάξεως περίπου, εξαρτάται βέβαια από τον τύπο αεροπλάνου και το κόστος -από 10 μέχρι 12 ευρώ το άτομο, μειωμένο κόστος εννοώ, για την αεροπορική εταιρεία ή τον tour operator που βάζει το αεροπλάνο.
Αυτό σημαίνει πρώτον κίνητρο ανταγωνιστικό στο πακέτο το τουριστικό που θα έρθει στην Ελλάδα και δεύτερον υποβοήθηση στο υποτιθέμενο ρίσκο στο να τακτοποιηθούν οι πτήσεις charters προς την Ελλάδα, που είναι μία απάντηση κυβερνητική στον ανταγωνισμό σε αυτή τη δύσκολη χρονιά.
Την ίδια στιγμή, όπως ακούσατε, μαζί θα κάνουμε την αισθητική βελτίωση των περιφερειακών αεροδρομίων και τον εξωραϊσμό τους, θεωρώντας ότι τα αεροδρόμια είναι πύλη εισόδου της χώρας και επομένως χρειάζονται οπωσδήποτε διαρκή ανανέωση. Ακούσατε τα ποσά και γενικώς στον τομέα αυτόν θα προχωρήσουμε μαζί.
Είμαι όπως καταλαβαίνετε σαν Υπουργός Τουρισμού ιδιαίτερα ευτυχής, γιατί η συναρμοδιότητα η οποία ήταν και γενικώς θεωρείται ανάχωμα στην Ελλάδα, όχι απλώς υλοποιείται στην κατεύθυνση ουσιαστικών μέτρων, αλλά θα έλεγα ότι αποτελεί κεντρικό πυλώνα της στρατηγικής.
Ο αεραθλητισμός τον οποίον ανακοίνωσε ο αγαπητός συνάδελφος, ο κ. Στυλιανίδης, με όλες του τις υποκατηγορίες, είναι ένα πολύ μεγάλο όπλο για μια ιδιαίτερη ομάδα ανθρώπων, που μας δίνει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούμε τα πάρα πολλά μικρά αεροδρόμια τα οποία έχουμε στη χώρα και να ικανοποιήσουμε αιτήματα που έχουμε από ολόκληρο τον κόσμο.
Αυτό διότι η πίστα του Αιγαίου, τα νησιά και τα αεροδρόμια, και οι καιρικές συνθήκες, είναι ένας σύμμαχος για μας τον οποίον οφείλουμε να εξαντλήσουμε ως προς τη χρησιμότητά του και την εκμετάλλευσή του και γενικότερα τολμώ να πω ότι με αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται συνθήκες αυξημένου τουριστικού ρεύματος και εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
Και επίσης το τελευταίο για το οποίο ιδιαίτερα χαίρoμαι, για τη Γενική Αεροπορία, καταλαβαίνετε τι σημαίνει για την Ελλάδα. Αρχίζει και την βάζει σιγά-σιγά με την υλοποίησή του και σε μία άλλη ταχύτητα υψηλού οικονομικού επιπέδου τουρισμού και να υλοποιηθεί αυτό το οποίο ζητάμε όλα αυτά τα χρόνια.
Είναι πολύ σοβαρά βήματα αυτά, είναι βήματα τα οποία θα τα ακολουθήσουμε μαζί στη λεπτομέρειά τους, θα τα υλοποιήσουμε μέχρι το τέλος με απόλυτη συνεργασία, γιατί είμαστε συνεπιβάτες στο ίδιο πλοίο. Ευχαριστώ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ήθελα να σας κάνω μία ερώτηση, που έχει να κάνει με τον κόσμο, γιατί στόχος είναι να φέρουμε τα αεροπλάνα τα οποία να είναι γεμάτα από τουρίστες. Έτσι λοιπόν με το μέτρο της αναστολής των τελών σχεδιάζετε να πιέσετε λίγο και τους tour operators να μειώσουν είτε τα πακέτα τους, είτε να μειωθούν και τα εισιτήρια τα αεροπορικά; Δηλαδή η μείωση να μετακυλήσει στους τουρίστες και όχι στους tour operators ή στις εταιρίες;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Προσωπικά πιστεύω ότι τους αφήνουμε μεγαλύτερα περιθώρια ελιγμών. Και με δεδομένο ότι υπάρχει πολύ έντονος διεθνής ανταγωνισμός και κινητροδοτούμε την απόφασή τους να προτιμήσουν την Ελλάδα.
Θυμίζω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα που βιώσαμε άλλες χρονιές.Όταν γειτονικές χώρες προέβαιναν σε τέτοιου είδους μέτρα, συχνά οι αφίξεις γινόταν εκεί και πολλές φορές με καραβάκια περνούσαν στα δικά μας νησιά. Τώρα αντιστρέφεται πια η εικόνα: Η Ελλάδα γίνεται πρώτος προορισμός και έχει τις υποδομές να είναι και ο τελικός προορισμός.
Πιστεύω ότι η κίνηση εμπεριέχει μία ιδιότυπη ευφυΐα , διότι αφήνει αυτόν που αποφασίζει που θα διοχετεύσει τη ροή, να τη διοχετεύσει προς την Ελλάδα.Και αυτός είναι ο tour operator. Βεβαίως αυτό αφήνει περιθώρια χαμηλότερου κόστους και για τον τελικό καταναλωτή που είναι ο τουρίστας, αλλά η στόχευση αυτής της κίνησης είναι να κινητροδοτήσει τον tour operator ο οποίος διαμορφώνει τη διεθνή ροή.
Κ. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ: Από τη δικιά μου την πλευρά, απολύτως συμφωνώντας με αυτά που είπε ο κ. Στυλιανίδης, θέλω να σας πω ότι αν αυτό το προσθέσετε στην για πρώτη φορά τόσο μεγάλη συνδιαφήμιση την οποίαν έχουμε κάνει με τους tour operators για να ανεβάσουμε το brand name της Ελλάδας, ουσιαστικά φτιάχνουμε ένα οικονομικό θεσμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο τους δίνεται η δυνατότητα να βοηθήσουν την Ελλάδα με ανταγωνιστικά πακέτα. Όπως ξέρετε, εμείς δεν πουλάμε πακέτα, εμείς όμως τους δίνουμε τη δυνατότητα να είναι ανταγωνιστικοί.
Θέλω να σας πω ότι κανένας tour operator στον κόσμο δε θέλει να βγάλει την Ελλάδα από το "ράφι". Ίσα-ίσα, θέλουν να την έχουν σε καλό "ράφι" πώλησης. Αυτό γιατί; Γιατί είναι ένας τόπος τον οποίον τον ζητούν οι ίδιοι οι τουρίστες, δηλαδή πάνε τουρίστες και ζητάνε "Ελλάδα", πριν κοιτάξουν τις τιμές.
Αν εμείς λοιπόν τους δώσουμε και την ευκαιρία να διορθώσουν τις τιμές, ή να έχουν ικανοποιητικό αριθμό charters για να γεμίσουν τις θέσεις, που είναι το επόμενο στοίχημα το οποίο θα διαρκέσει, διότι έτσι είναι οι συνθήκες αυτής της περιόδου, νομίζω ότι για πρώτη φορά κάνουμε μία κίνηση η οποία "γράφει" στην ευρωπαϊκή αγορά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και μία δεύτερη ερώτηση, μου κάνει εντύπωση ότι ο κ. Χατζηδάκης κατά το παρελθόν, εδώ σε αυτό το Υπουργείο και μάλιστα στην αίθουσα μέσα, μας είχε δείξει με slides την καλυτέρευση θα λέγαμε των αεροδρομίων. Tώρα βλέπουμε ένα νέο πρόγραμμα. Είναι η συνέχεια του προγράμματος;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Σαφώς είναι συνέχεια και συμπλήρωμα μιας προσπάθειας που είχε γίνει και στο παρελθόν. Θυμίζω ότι πριν από λίγο καιρό είχαμε την ευκαιρία και οι δύο να συναντήσουμε το Σύνδεσμο, τον ΣΕΤΕ, που ήταν ένα από τα βασικά αιτήματα και αυτό, όπως βέβαια και το αίτημα για τα τέλη αεροδρομίων.
Εμείς ανταποκριθήκαμε στο αίτημα αυτό, συνεχίζουμε την πολιτική που είχε ξεκινήσει και θα λάβουμε υπόψιν και τις παρατηρήσεις των ίδιων των εμπλεκόμενων στον κλάδο και με σύμπραξη τα δύο Υπουργεία θα προσπαθήσουμε να συμπληρώσουμε, να ολοκληρώσουμε ή να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις, ώστε η αισθητική παρουσία των αεροδρομίων μας να είναι τέτοια που να αποτυπώνεται θετικά στη μνήμη του επισκέπτη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ήθελα να απευθύνω μια ερώτηση και στους δύο.
Αν έχουμε κάποια στοιχεία για την τελευταία εικόνα που παρουσιάζουν οι κρατήσεις σε ό,τι αφορά τα ξενοδοχεία και αν έχουμε και κάποια εικόνα για κρατήσεις σε πτήσεις charter ή τακτικές πτήσεις αν τυχόν τέλος πάντων έχουμε κάτι τέτοιο…
Κ. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κοιτάξτε, η εικόνα βαίνει βελτιούμενη κάθε εβδομάδα. Δεν έχει έννοια να βγάλουμε σήμερα νούμερα τα οποία ήταν χθες διαφορετικά και αύριο θα είναι διαφορετικά. Έχω πει και θα ήθελα να το επαναλάβω και σας ευχαριστώ ουσιαστικά που μου δίνετε την ευκαιρία, ότι η σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα και ημέρα της περσινής χρονιάς, είναι μια σύγκριση ανομοίων πραγμάτων. Πέρυσι δεν είχαμε αυτή την κρίση, φέτος έχουμε αυτή την κρίση, αλλιώς αντιδρά ο κόσμος, αλλιώς αντιδρούν οι επιχειρηματίες. Κρατήστε το ότι κάθε εβδομάδα είμαστε θεαματικά καλύτερα.
Δεύτερον, σε ότι αφορά τις πτήσεις charters αυτό το οποίο έχω ξαναπεί είναι ότι με την συνδιαφήμιση που για πρώτη φορά κάναμε, έχουμε πετύχει για τις πολύ μεγάλες εταιρείες και για το πολύ μεγάλο πακέτα των πτήσεων charter να δεσμευθούμε ότι θα έχουμε τα ίδια κλεισίματα. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι είναι και για τις ίδιες περιοχές. Καταλαβαίνετε ότι υπάρχει μια ισορροπία, θα φύγει μια πτήση από δω, θα πάει μια πτήση εκεί, δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Εμείς κοιτάμε Ελλάδα.  Και βεβαίως, δίπλα σ’ αυτό, αρχίζουν να διαφαίνονται και νέες συνδέσεις που δημιουργούνται από ευκαιρίες. Να σας φέρω ένα παράδειγμα: Υπάρχει σύνδεση της Σιβηρίας, του μετά το Visa Center το οποίο έχει φτιάξει το Υπουργείο Εξωτερικών εκεί, άλλη συνέργεια Υπουργείων στην ίδια κατεύθυνση, προς την Ελλάδα. Υπάρχει μία επιθυμία επίσης απ’ την πλευρά της Ρωσίας να βάλει γραμμές προς την Αλεξανδρούπολη σαν αντισταθμιστικά οφέλη των εταιρειών που ετοιμάζουν τον αγωγό. Αυτό είναι στον σχεδιασμό.
Υπάρχει επίσης η χρήση του στρατιωτικού αεροδρομίου της Αγχιάλου από άλλες εταιρείες που επίσης έχει ρυθμιστεί με την βοήθεια της ΥΠΑ και του Υπουργείου Μεταφορών στην δράση των συνεργιών. Καταλαβαίνετε ότι γίνεται καθημερινώς αγώνας σε όλα τα επίπεδα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλά εκτός μικροφώνου)
Κ. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ: Εάν κάναμε τον ίδιο διάλογο 15-20 μέρες πριν από το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας, ίσως είχαμε χειρότερες προβλέψεις. Το τι έγινε το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας το γνωρίζουμε όλοι μας. Το δεύτερο είναι ότι το Πάσχα είναι εσωτερικός τουρισμός, ουδέποτε το Πάσχα είχαμε μεγάλο ρεύμα εξωτερικού τουρισμού. Επομένως γνωρίζοντας και τις συνθήκες και την χρονική συγκυρία απόφασης των Ελλήνων να κάνουν την κίνησή τους για διακοπές, οφείλουμε να περιμένουμε τα πραγματικά νούμερα σ’ αυτή την περίοδο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μιλάτε γι’ αναμόρφωση αεροδρομίων 1,5 εκατομμύριο ευρώ θα βάλει ο ΕΟΤ. Δεν είπατε τα υπόλοιπα, πόσα είναι αυτά;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Άλλα τόσα τουλάχιστον...
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κι ένα δεύτερο: Βλέπουμε την αναστολή των τελών, που είναι ένα σημαντικό μέτρο, από τον Απρίλιο ως το τέλος του Σεπτεμβρίου. Γιατί δεν το πάτε ως το τέλος Οκτωβρίου που είναι το τέλος της σεζόν; Πάντα ήταν στόχος η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, γιατί δεν το κάνετε για ένα χρόνο να δούμε πώς θα περπατήσει;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Το κάνουμε για έξι μήνες γιατί είναι ένα προσωρινό μέτρο το οποίο συνδέεται απόλυτα με την σφοδρότητα της διεθνούς οικονομικής κρίσης. Αντιλαμβάνεστε ότι στα ζητήματα αυτά θα πρέπει να έχουμε αντανακλαστικά και να προσαρμοζόμαστε κάθε φορά στα δεδομένα που διαμορφώνονται. Αυτό μπορούμε αυτή τη στιγμή ν’ ανακοινώσουμε σε μια κρίσιμη στιγμή…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν το αποκλείετε δηλαδή...
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Ούτε την άρση του μέτρου, ούτε τη συνέχιση. Θα επαναξετασθούν τα δεδομένα. Αυτή τη στιγμή αυτό που μπορούμε υπεύθυνα ν’ ανακοινώσουμε είναι ότι ισχύει για την high season, δηλαδή για τους επόμενους έξι μήνες.
Κ. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ: Αν μου επιτρέπετε να προσθέσω κάτι: Θέλω να υπενθυμίσω ότι το αίτημα το οποίο είχαμε και η πίεση την οποία είχαμε και από άλλα κόμματα, ήταν για 50% μείωση των τελών. Εμείς πάμε σε απόλυτη αναστολή, δηλαδή σε μηδενισμό των τελών. Αυτό δείχνει και την μεγάλη προσαρμοστικότητά μας στις στιγμές και τις συνθήκες της εποχής, αλλά και τη δυνατή απόφαση της κυβέρνησης να επενδύσει ουσιαστικά στην τουριστική βιομηχανία. Είναι ουσιαστική κίνηση αυτή. Και βεβαίως στην περιφέρεια, αφορά τα περιφερειακά αεροδρόμια όπου δέχονται και πολύ μεγάλο αριθμό τουριστών.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή μιλάτε για κρίση και η κρίση αφορά όλους, βλέπω ότι αυτά τα μέτρα και η ανάπτυξη του 10-12 ευρώ ανά άτομο που λέτε, αφορά μόνο τους ξένους. Ωστόσο και οι Έλληνες θα έρθουν και θα ταξιδέψουν εδώ στην Ελλάδα και μάλιστα χαλάνε και στατιστικά πολύ πιο πολλά χρήματα από έναν ξένο ο οποίος θα έχει «all inclusive». Τι θα γίνει μ’ εμάς;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Αναμφισβήτητα αυτό το μέτρο έχει αντανάκλαση στους Έλληνες. Τα χρήματα τα οποία περιέρχονται στο Δημόσιο Ταμείο μέσα απ’ τον ειδικό λογαριασμό της ΥΠΑ, ουσιαστικά διαχέονται τώρα στην αγορά. Επειδή έχει περιοριστεί το μερίδιο τουριστικής κίνησης διεθνώς, εμείς δημιουργούμε ένα κίνητρο για να μεγαλώσουμε το κομμάτι που αντιστοιχεί στην Ελλάδα.
Αυτοί οι άνθρωποι που θα έρθουν εδώ με χαμηλότερο κόστος για να κάνουν διακοπές στην Ελλάδα, ό,τι έχουν να καταναλώσουν θα το καταναλώσουν στην Ελλάδα. Και τα χρήματα αυτά βεβαίως θα πάνε και στην ελληνική αγορά στηρίζοντας τις μικρομεσαίες και τις τουριστικές επιχειρήσεις και ένα κομμάτι τους θα επιστρέψει πάλι λόγω του όγκου στο ελληνικό Δημόσιο μέσα από το ΦΠΑ ή τις άλλες εισφορές που κάνουν μέσα από την ίδια την κατανάλωση. Και βεβαίως και οι Έλληνες ωφελούνται από την μετακίνησή τους προς τα περιφερειακά αεροδρόμια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αφορά δηλαδή και τις τακτικές πτήσεις κ. Υπουργέ;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Αφορά κυρίως τις πτήσεις του εξωτερικού. Και τα δύο αφορά, αλλά μόνο τα περιφερειακά αεροδρόμια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θέλω να κάνω μια ερώτηση στον κ. Στυλιανίδη και μία στον κ. Μαρκόπουλο. Δηλαδή κ. Υπουργέ, ο ταξιδιώτης φεύγει από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» για να πάει στη Μύκονο, ο Έλληνας. Δεν θα τύχει του ευεργετήματος αυτού; Διότι είναι ένα μεγάλο δώρο για τις αεροπορικές εταιρείες αυτό, στο εισιτήριό του μια έκπτωση 3, 4, 5 ευρώ έστω για να ταξιδέψει πιο άνετα;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Την περίοδο αυτή στην οποία αναφερόμαστε, όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια δεν θα εισπράττουν τέλη. Αυτά τα 8 εκατομμύρια που λέμε, συνυπολογίζουν όχι μόνο τα τέλη που πληρώνουν για διανυκτέρευση ή για παρκάρισμα ή τα τέλη εδάφους που πληρώνουν οι εταιρείες που έρχονται από το εξωτερικό, αλλά ό,τι προσγειώνεται στο περιφερειακό αεροδρόμιο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μπορεί να μειωθούν τα εισιτήρια δηλαδή της Ολυμπιακής;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Αυτό δεν μπορώ να το προσδιορίσω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλά εκτός μικροφώνου)
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Ό,τι φτάνει στα περιφερειακά αεροδρόμια την περίοδο από 1ης Απριλίου μέχρι 30 Σεπτεμβρίου δεν θα πληρώνει τα συγκεκριμένα τέλη. Όπως σας το λέω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλά εκτός μικροφώνου)
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Προσπαθούμε ν’ αυξήσουμε την ροή που έρχεται απ’ έξω. Αυτός είναι ο κεντρικός στόχος. Αλλά δεν εξαιρούμε από το ευεργέτημα και τις εσωτερικές εταιρείες.
Να προσδιορίσω το εξής: Ότι στα τέλη χρήσεως αεροδρομίου περιλαμβάνονται τα τέλη προσγείωσης και παραμονής αεροσκαφών στο έδαφος καθώς και οι προσαυξήσεις κατά τη νύχτα και τις μεσημβρινές ώρες αιχμής. Καταβάλλονται δε από τα προσγειούμενα αεροσκάφη στα αεροδρόμιά μας και είναι ανάλογα του μέγιστου βάρους απογείωσης του κάθε αεροσκάφους. Αυτά λοιπόν που σας περιγράφω αφορούν τα περιφερειακά αεροδρόμια και αφορούν ό,τι προσγειώνεται σ’ αυτά, για την συγκεκριμένη όμως περίοδο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλά εκτός μικροφώνου)
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Σας το είπα. Ό,τι προσγειώνεται στα περιφερειακά αεροδρόμια την περίοδο αυτή. Εξάλλου και για λόγους ανταγωνισμού δεν θα μπορούσε να υπάρχει διάκριση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι πολύ συγκεκριμένο αυτό που ρωτάμε: Υπάρχουν πέντε αεροδρόμια στη χώρα τα οποία δεν είναι περιφερειακά. Από αυτά η απογείωση οποιουδήποτε αεροσκάφους οποιασδήποτε εταιρείας θα πάει σ’ ένα περιφερειακό αεροδρόμιο, δεν θα πληρώσει η Ολυμπιακή, η Aegean, η Lufthansa, ό,τι πάει τέλος πάντων, ότι μπορεί να προσγειωθεί, δεν θα πληρώσει τέλος. Αυτό ρωτάμε όλοι εδώ.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Ό,τι υπάρχει σε περιφερειακά αεροδρόμια…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήθελα να ρωτήσω τον κ. Μαρκόπουλο: Υπάρχουν δυο έρευνες καταναλωτικών Οργανώσεων οι οποίες δείχνουν ότι φέτος το Πάσχα και κατ’ επέκταση το καλοκαίρι, οι τιμές των προσφερομένων ειδών από τους ξενοδόχους δεν έχουν μειωθεί αρκετά ή τουλάχιστον στο ποσό που θα θέλατε εσείς. Την προηγούμενη εβδομάδα κάνατε δύο, αν θυμάμαι καλά, εκκλήσεις, μία από την Ερέτρια και μία από το Ελληνικό. Τι γίνεται μ’ αυτή την ιστορία; Οι ξενοδόχοι λένε ότι τα περιθώρια είναι πολύ μειωμένα.
Κ. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ: Θα ήθελα να παρακαλέσω να μείνουμε στα θέματα της συνέντευξης Τύπου γιατί αν το ανοίξουμε αυτή την ώρα δεν θα τελειώσουμε ποτέ. Θα ήθελα να σεβαστούμε, εγώ προσωπικά έτσι αισθάνομαι, την φιλοξενία του Υπουργείου Μεταφορών και να μην επεκταθούμε σε θέματα αμιγώς τουρισμού..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ : (Μιλά εκτός μικροφώνου) Έχετε διασφαλίσει από τις αεροπορικές εταιρείες που θα ωφεληθούν από αυτή την μείωση των τελών  να την μετακυλήσουν και στους επιβάτες; Δηλαδή να έχουν και οι επιβάτες ένα όφελος έστω τελικό; Το έχετε διασφαλίσει αυτό από τις εταιρείες;
Κ. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δε νομίζω ότι είναι δική μας δουλειά να εμπλακούμε σ’ αυτό. Αφήνουμε τα περιθώρια οι tour operators και οι εταιρείες να διαχειριστούν αυτή την δυνατότητα. Αυτό που κυρίως εμάς μας ενδιαφέρει είναι να κινητροδοτήσουμε σε σχέση με τους διεθνείς ανταγωνιστές μας την αύξηση περισσοτέρων τουριστών στην Ελλάδα. Και αυτό κάνουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλά εκτός μικροφώνου)
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Το ζητούμενο είναι πώς μπορείς να δελεάσεις τον ξένο τουρίστα να επιλέξει την Ελλάδα. Αφήνεις λοιπόν περιθώριο στον tour operator να κάνει την πολιτική του γιατί αυτός ξέρει καλύτερα πώς να προσελκύσει τον πελάτη του. Είτε θα μετακυλήσει το κόστος στον επιβάτη μειώνοντάς το και με αυτό τον τρόπο θα το κινητροδοτήσει έτσι, είτε εφ’ όσον νιώθει δυνατός ο ίδιος παρά το να τον προσελκύσει με τις ίδιες τιμές, επειδή θα κερδίζει ο ίδιος περισσότερο θα σου φέρει περισσότερους τουρίστες. Όποια απ’ τις δυο λογικές επιλεγεί, η Ελλάδα ωφελείται, η ελληνική περιφέρεια, ο ελληνικός προορισμός ωφελείται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ θα ήθελα κ. Μαρκόπουλε να επανέλθω γιατί σας ακούσαμε πρόσφατα να ζητάτε από τους ξενοδόχους και γενικά από όλους όσου ασχολούνται με την τουρισμό να βάλουν νερό στο κρασί τους. Θα ήθελα να μου πείτε αν έχει βρει ανταπόκριση αυτή η έκκλησή σας και δεύτερον, σχετικά με την καμπάνια που κάνουμε στο εξωτερικό βλέπουμε να παίζουν όντως σε διαφημίσεις που να διαφημίζουν τη χώρα μας στο εξωτερικό, απ’ την άλλη όμως σήμερα πάλι έχουμε πρώτο θέμα στο εξωτερικό τον σοβαρό τραυματισμό ενός Αστυνομικού.
Κ. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ: Θα το κλείσω εδώ, θ’ απαντήσω για να μην υπάρχει η άποψη ότι δε θέλω ν’ απαντήσω, δεν θέλω να διαχέεται αυτή η άποψη: Είμαι ικανοποιημένος από την ανταπόκριση από ορισμένες Ενώσεις Ξενοδόχων στην Ελλάδα, περιμένω και τα υπόλοιπα. Τώρα αρχίζει η δύσκολη φάση της περιόδου. Και είμαι και αισιόδοξος για την ανταπόκριση.
Σε ό,τι αφορά την προβολή της χώρας παίζει αυτό που υπάρχει και δεν θα σταματήσει να παίζει, εντός του μηνός και υποθέτω και πριν το Πάσχα θα είναι έτοιμη και η καινούργια προβολή που θα πέσει πάνω σ’ αυτήν και θα είναι ιδιαιτέρως αυξημένη και θα διαρκέσει επί μακρόν. Για τα θέματα της ασφάλειας οφείλω να σας πω ότι παρά ορισμένα μεμονωμένα γεγονότα τα οποία συμβαίνουν στην Ελλάδα, δεν έχω συναντήσει εκτός της υπόθεσης του Δεκεμβρίου σε καμία μεγάλη συνέντευξη Τύπου στο εξωτερικό με πάρα πολλούς συναδέλφους σας ξένου Τύπου, κανένα πρόβλημα εκτός από τα επεισόδια του Δεκεμβρίου. Και γι’ αυτό τον λόγο η ιστορία της κίνησης του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα, βαίνει βελτιούμενη από τα μέσα Φεβρουαρίου και μετά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Στυλιανίδη μιλάτε για κάποια μέτρα για τα περιφερειακά αεροδρόμια. Θέλω να σας ρωτήσω πότε θα προκηρυχθούν διαγωνισμοί για την ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων, που είναι και τα οποία πιο κρίσιμο σημείο. Ένα χρονοδιάγραμμα, πότε..
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Κοιτάξτε, αυτή τη στιγμή μελετούμε τις εναλλακτικές προτάσεις αξιοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων. Εφ’ όσον είμαστε έτοιμοι θα σας ενημερώσουμε. Ακούγονται διάφορες εναλλακτικές προτάσεις, από τα προγράμματα σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, από τις απ’ ευθείας παρεμβάσεις που μπορεί να κάνει η πολιτεία και άλλες. Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να επιλέξουμε για την κάθε περίπτωση την καλύτερη δυνατή λύση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Θα προσπαθήσουμε εντός του έτους να είμαστε έτοιμοι, ναι, να προχωρήσουμε εντός του έτους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από την περίοδο του κ. Λιάπη και μετά ξεκίνησε μια κουβέντα αν θα μπορεί να γίνει μία επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης των Σπάτων, που ξέρουμε όλοι ότι είναι πολύ ακριβά τα τέλη του αεροδρομίου, ώστε με επιμήκυνση του χρόνου ισχύος της σύμβασης να πετύχουμε μείωση των τελών.
Τώρα, που με τη δική σας πρωτοβουλία εσείς και το αναδεικνύετε και το καθιστάτε επίκαιρο να μειωθούν τα τέλη αεροδρομίων στα περιφερειακά, παράλληλα έχει γίνει κάποια μελέτη, είναι στην οπτική σας να το δείτε αυτό το θέμα, ή πρέπει να το αποκλείσουμε;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Αυτή τη στιγμή δεν ανοίγουμε τέτοιο ζήτημα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είχατε πάρει μια απόφαση για τα αεροδρόμια, αποτέλεσμα της οποίας είναι το δημόσιο να χάσει περίπου 8 εκατομμύρια ευρώ απευθείας έσοδα. Υπάρχει κάποια εκτίμηση πέρα από τα χρήματα που θα διοχετευθούν στην αγορά, όπως εκτιμάτε, αν θα αυξηθεί η κίνηση και πόσο; Συγκεκριμένα πόσο, όχι αν θα αυξηθεί;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Εγώ πιστεύω ότι τελικώς το δημόσιο δεν χάνει αυτά τα χρήματα, απλώς τα διοχετεύει στην ελληνική αγορά. Διότι όταν κινητροδοτείς την αύξηση των αφίξεων ουσιαστικά πριμοδοτείς την κατανάλωση όλων των ελληνικών επιχειρήσεων, οι οποίες θα ζήσουν από το μεγάλωμα του προσδοκώμενου τουριστικού ρεύματος.
Το ελληνικό δημόσιο θα επανεισπράξει τα χρήματά του μέσα από το ΦΠΑ και άλλες εισφορές που συνήθως κάνει ο καταναλωτής όταν βρίσκεται και κινείται στην αγορά σου, αλλά ένα μεγάλο ποσοστό των εσόδων θα διοχετευθεί και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, στις τουριστικές επιχειρήσεις, θα διατηρήσει τις θέσεις εργασίας, θα τονώσει την περιφερειακή ανάπτυξη και τα λοιπά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει κάποια εκτίμηση σχετικά;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Εκτίμηση τι εννοείτε;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Η σχέση αυτή είναι μία δυναμική σχέση. Μπαίνουμε στον ανταγωνισμό με τις άλλες χώρες, προσφέρουμε ένα πιο ελκυστικό πακέτο σε αυτούς που διοχετεύουν το τουριστικό ρεύμα και προσδοκούμε να επιτύχουμε το μεγαλύτερο δυνατό. Η εκτίμησή μας είναι ότι αυτό το ποσό το οποίο χάνεται σίγουρα θα αναπληρωθεί, με τη διαφορά ότι επιπροσθέτως αυτού του ποσού θα διοχετευθούν στην Ελλάδα και όλα τα άλλα οφέλη από μία αυξημένη τουριστική κίνηση σε μια κρίσιμη για τον τουρισμό χρονιά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Σας είπα ότι η πρόβλεψή μας είναι ότι αυτά τα 8 εκατομμύρια θα επανεισπραχθούν, αλλά με άλλο τρόπο και από άλλο δρόμο και θα ωφελήσουν και τις τοπικές οικονομίες και τις τοπικές κοινωνίες, διότι θα πολλαπλασιάσουν το προσδοκώμενο τουριστικό ρεύμα.
Δηλαδή αυτά τα λεφτά δεν θα τα εισέπραττε ούτως ή άλλως το ελληνικό δημόσιο εάν έπεφτε το τουριστικό ρεύμα. Αυτά είναι οι απολαβές μιας καλής τουριστικής χρονιάς, εάν η τουριστική χρονιά φέτος δεν ήταν τόσο καλή, που όλες οι προβλέψεις λένε ότι "δεν θα είναι τόσο καλή λόγω της διεθνούς οικονομικής κρίσης", ότι ήταν να χάσουμε το αναπληρώνουμε από την αύξηση του μεριδίου της διεθνούς αγοράς που θα μπορέσουμε να χτυπήσουμε μέσα από αυτό το κίνητρο.
Κ. ΜΑΚΡΟΠΟΥΛΟΣ: Εννοείται ότι κι εγώ όχι μόνο συμφωνώ, αλλά και επαυξάνω. Αν σκεφτούμε ότι έχουμε 16 εκατομμύρια περίπου τουρίστες, με τα δεδομένα της περσινής χρονιάς, το ένα τοις χιλίοις (1‰), δηλαδή 16 χιλιάδες τουρίστες με το τζίρο τον οποίον κάνουν είναι πάρα πολύ εύκολο να αναπληρώσουν αυτό το ποσοστό.
Και εν πάση περιπτώσει την ώρα της κρίσης της σύγκρισης και του ανταγωνισμού, το κάθε κράτος κάνει τις δικές του κινήσεις, παίρνει τις δικές του πρωτοβουλίες, για να μπορέσει να τιμήσει αυτό το οποίο όλοι λέμε ότι "η βαριά βιομηχανία της χώρας είναι ο τουρισμός".
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα πάρετε συγκεκριμένα μέτρα που σχετίζονται με την ανάπτυξη των αεροδρομίων γενικής αεροπορίας για Learjets; Και επίσης δεδομένου του ότι βρισκόμαστε ήδη στον Απρίλιο και ουσιαστικά και η διαφήμιση τρέχει και τα τουριστικά πακέτα τρέχουν, αυτά δε θα έπρεπε να έχουν γίνει κι όχι μόνο για τα Learjets κατ΄ ανάγκην αλλά και για τα υπόλοιπα πιο έγκαιρα, ώστε να προλάβει αυτό το πράγμα να προωθηθεί προς τα έξω;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Σας εξήγησα όταν το παρουσίασα ότι αυτό είναι μία στρατηγική προσέγγιση και δεν αφορά τα έκτακτα μέτρα για τη φετινή τουριστική κίνηση.  Είναι μία συζήτηση που ωρίμασε σε συνεργασία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, στοχεύει να αξιοποιήσει διάφορα παροπλισμένα αεροδρόμια της επαρχίας ή παλιά στρατιωτικά αεροδρόμια, ή να δημιουργήσει σε ορισμένες περιοχές που επιδέχονται κάτι τέτοιο καινούριο, με όλες τις προδιαγραφές που πρέπει να έχει ένα αεροδρόμιο που είναι σχεδιασμένο για να φιλοξενήσει αεροπλάνα πολυτελείας- Learjets.
Είναι ένα πλάνο το οποίο είναι καινοτόμο για τη χώρα μας και πιστεύω ότι μπορεί να είναι εξαιρετικά ελπιδοφόρο αυτό το σχέδιο εάν στοχεύσει επιτηδευμένα σε αυτήν την ομάδα τουριστών, δηλαδή στον τουρισμό πολυτελείας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχουν χρονοδιαγράμματα όμως; Δηλαδή υπάρχει ένα συγκεκριμένο πλάνο ή σχέδιο αυτή τη στιγμή;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Αυτή τη στιγμή ετοιμάζονται ένα-δύο πιλοτικά τέτοια αεροδρόμια. Κατ΄ αρχήν ετοιμάζεται η μελέτη από την ΥΠΑ, η οποία προσδιορίζει ή πρέπει να συμπεριλαμβάνει ένα τέτοιο αεροδρόμιο, για να είναι ελκυστικό ως προορισμός στον πελάτη αυτού του είδους.
Και στη συνέχεια, θα προσπαθήσουμε να «χτυπήσουμε» περιοχές σε όλες τις περιφέρειες της χώρας. Δηλαδή τα πρώτα τέσσερα-πέντε να γίνουν διάσπαρτα στον βορειοελλαδικό χώρο, στην Κρήτη, στην Πελοπόννησο, στην Ήπειρο, στη Θεσσαλία, δηλαδή να υπάρχει μία διακτίνωση ώστε να επιτρέπεται και η μετακίνηση των επισκεπτών εντός Ελλάδος.
Θα σας παρουσιάσουμε αναλυτικά τον σχεδιασμό αυτόν, μόλις ολοκληρωθεί η μελέτη η οποία έχει ξεκινήσει. Απλά σας ανέφερα τώρα το σκεπτικό του σχεδιασμού, για να δείτε ότι προσπαθούμε να μπούμε και σε μία νέα κατεύθυνση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γι΄ αυτή την αναβάθμιση των αεροδρομίων που λέτε, για ποια αεροδρόμια μιλάμε, τι κινήσεις έχετε στο μυαλό σας να γίνουν και σε τι βάθος χρόνου;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Σας απάντησα νομίζω. Αυτή τη στιγμή είπα ήδη μετά από σχετικές συσκέψεις ετοιμάζει σε πρώτη φάση τη μελέτη του πως πρέπει να είναι ένα τέτοιο αεροδρόμιο…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Για την αισθητική; Θα απαντήσω συγκεκριμένα, για τα περιφερειακά αεροδρόμια έχουν ξεκινήσει ήδη κάποιες εργασίες, το επόμενο διάστημα εντατικοποιούνται και το μέτρο αυτό αφορά τα εξής αεροδρόμια:
Ηρακλείου, Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κέρκυρας, Κω, Χανίων, Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Σάμου, Κεφαλονιάς, Καβάλας, Μυκόνου, Ακτίου, Σκιάθου, Αλεξανδρούπολης, Χίου και Καρπάθου. Σε κάποια από αυτά έχουν ξεκινήσει ήδη εργασίες, σε κάποια άλλα τα μεικτά συνεργεία θα τα επισκεφθούν για να δουν τι ακόμα χρειάζεται να γίνει, προκειμένου να βελτιωθούν αισθητικά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ήθελα να ρωτήσω, αποφασίσατε να μηδενίσετε τα τέλη. Ποιος ήταν ο λόγος που δεν αποφασίσατε είτε να μειώσετε, είτε να μηδενίσετε τους φόρους και αυτός ο μηδενισμός να πήγαινε κατευθείαν στο εισιτήριο του επιβάτη; Δηλαδή να είχαμε 12 ευρώ μείωση στο πήγαινε και 12 ευρώ μείωση στο έλα του επιβάτη εξωτερικού. Δηλαδή μιλάμε για 24 ευρώ άμεσα.
Κ. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ακούστε, για έναν πολίτη του εξωτερικού, ο οποίος πάει να επιλέξει Ελλάδα, τα 10 ευρώ στο πακέτο δεν αποτελούν αντικίνητρο αποκλειστικά και οπωσδήποτε για να μην έρθει, επειδή σε κάποια άλλη χώρα θα έχει 10 ευρώ παρακάτω. Δεν είναι αυτός ο αποκλειστικός και μοναδικός λόγος για τον οποίον το κάνουμε.
Είναι πρώτον για να βάλουμε την Ελλάδα πιο ψηλά σε σημείο πώλησης και δεύτερον για να δημιουργήσουμε τη δυνατότητα στους tour operators στο late booking αυτής της χρονιάς, όταν δηλαδή θα αρχίσουν οι καθυστερημένες αποφάσεις να πέφτουν η μία πάνω στην άλλη και θα είναι ο πολύ μεγάλος ανταγωνισμός στο εξωτερικό, διότι αυτό μας μεταφέρεται από παντού και δεν είναι δικιά μας ανακάλυψη, να έχουν τη δυνατότητα να "παίξουν" στις τιμές.
Το κέρδος των μεγάλων tour operators του εξωτερικού για το σύνολο των πακέτων είναι μονοψήφιο νούμερο σε κάθε πακέτο τοις εκατό, μη νομίζετε ότι δουλεύουν με τεράστια κέρδη. Άρα, αυτές οι μικρές αυξομειώσεις, μαζί με τη συνδιαφήμιση την οποίαν έχουμε κάνει, είναι τεράστιο όπλο στα χέρια της Ελλάδος στην ανταγωνιστική κατεύθυνση.
Κρατήστε δε ότι όλα αυτά τα χρόνια το τουριστικό ρεύμα από το εξωτερικό προς την Ελλάδα ήταν εξαιρετικό, χωρίς καμία από αυτές τις προσφορές, χωρίς συνδιαφήμιση, χωρίς αυτό το οποίο κάναμε τον μηδενισμό των τελών. Αντιλαμβάνεστε ότι μπαίνουμε σε μία άλλη ρότα σε ότι αφορά τα ανταγωνιστικά μας πακέτα.
Από κει και πέρα οι επιχειρηματίες καταλαβαίνετε ότι οφείλουν να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που έχουν κι εμείς ευκαιρίες δίνουμε. Και βεβαίως η εκτίμησή μας είναι ότι θα τα εισπράξουμε πίσω από αυτό το οποίο εξήγησε ο κ. Στυλιανίδης πριν, δηλαδή από την αύξηση…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Και από το ΣΕΤΕ και από τους tour operators. Και δεν είναι τωρινά, αυτά έχουν υποβληθεί και τις προηγούμενες χρονιές, απλά φέτος λόγω της κρίσης τα υιοθετήσαμε.
Θέλω να σας ευχαριστήσω πολύ και να σας πω ότι εμείς σήμερα, όπως γνωρίζετε, φεύγουμε στο Αίγιο, όπου ανοίγουμε τη σήραγγα για τον σιδηρόδρομο και σύντομα θα είμαστε έτοιμοι να σας ενημερώσουμε πλήρως και για το Στρατηγικό Σχέδιο Ανασυγκρότησης των Ελληνικών Σιδηροδρόμων.
Σας ευχαριστώ.
Κ. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ πολύ κι εγώ για τη φιλοξενία τον κ. Στυλιανίδη.
Από το Γραφείο Τύπου

Ακριβές αντίγραφο απο το site του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών

Τελευταία ενημέρωση Κυριακή, 18 Οκτώβριος 2009

Online χρήστες

Έχουμε 12 επισκέπτες σε σύνδεση

Last users

Ιωάννης Βέλλης (jvellis)
zian (zian)
catalin (ufomankey)
rheajain (rheajain)
hoàng dũng (htdung228)
Χατζηβασιλειου Νικος (secudoor)
DurhamCarpet (DurhamCarpet)
ghjv2nn2sg (ghjv2nn2sg)
payal sharma (payalsharma)
μωραιτης (1111)

Σύνδεση Χρήστη





Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα; Δημιουργία λογαριασμού

Ο καιρός απο το windyty

CHHG
RSS 0.91
RSS 1.0
RSS 2.0
ATOM 0.3
OPML

Σχετικοί σύνδεσμοι